Dag 26 20 juli West End - Reisverslag uit West End, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 26 20 juli West End - Reisverslag uit West End, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 26 20 juli West End

Door: kristin daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

20 Juli 2012 | Honduras, West End

Dag 26 20 juli West End
Oei oei, ik stond heel laat op! Ik las mijn e-mails en zat op Facebook. Ik kreeg een e-mail van Dieter dat hij al meer dan 20 X gebeld had naar de douane in België maar dat er nooit iemand opnam. Een paar maanden geleden is er een pakje van mij toegekomen in de douane. Die moesten weten wat dat pakje inhield. Dat is mijn ( dure ) tent, slaapzak en 3 koffielepeltjes die ik vanuit Mexico naar Dieter verstuurde. Hij heeft geantwoord aan de douane met de zaken die in het pakje zaten maar hij heeft nooit een antwoord teruggekregen. Nu ontving hij een mail dat ze het pakje teruggezonden hebben naar Mexico! Ai, ai dat komt niet goed!. Dieter legde een klacht neer bij de douane en vroeg van het pakje dringend terug te zenden naar België. Ik ben benieuwd hoe dat zal aflopen. Ik kreeg ook een e-mail van DHL dat vandaag, 20 juli, mijn nieuwe Visakaart vertrokken is naar Honduras. Ik kan zelf volgen via internet waar het pakje zich bevindt. Mijn bank zei me nochtans dat ze de kaart verzonden hebben op 18 juli maar blijkbaar klopt dit niet en is het maar pas vandaag. Dus ik hoop van rond 27 juli een nieuwe kaart te ontvangen. Daarna kocht ik me ( weeral ) een baleada met kip aan 35 L = 1,5 € en at deze op op het strand. Naast mij lagen twee meisjes uit Zwitserland. Haar ouders komen haar 3 weken bezoeken. Wat zou ik dit ook leuk vinden indien mijn ouders me ergens in een land kwamen bezoeken. Vandaag was het bewolkt. Ik staarde op mijn rug naar de dikke witte wolken. De hoogste wolken zweefden naar links, de ondersten in de tegenovergestelde richting. Soms piepte het zonnetje door de wolken en was het stikheet. Het blauwe water was aangenaam. De zee is hier niet zo turquoise dan in West Bay en het strand is niet zo lang. Het is ook spijtig dat ze net wegenwerken aan het doen zijn. Er is een verschrikkelijk lawaai van al de grote werktuigen en de vrachtwagens van Caterpillar . Dus echt rustig is het hier nu niet. Ik bekeek een paar honden die speelden op het strand. Een hond rende telkens het water in en sprong over de kleine golven. Toen hij weer aan land kwam jaagde een andere hond hem blaffend telkens weg zodat de hond opnieuw moest vluchten in de zee waar andere honden hen niet volgden. Grappig. De “ kwade” hond kwam bij mij, nestelde zich op mijn handdoek en duwde telkens tegen mijn hand om hem te strelen. Ik deed dit, maar oh wee, die hebben zoveel vlooien! Ik duwde hem op de duur weg en waste mijn handen in de zee. Op een gegeven moment waren ze met 5 honden aan het spelen. Een andere hond had zich ook geïnstalleerd op de pareo van het Zwitsers meisje. :-) Rond 17u30 moest ik vluchten. Ik zag tientallen zandmuggen mij bespringen. Ook het meisje stond vol met honderde beten. Hi, hi, ik ben niet alleen! Op het strand kocht ik me een warme gesuikerde koek en een kokosbroodje alsook een yoghurt. Dat wordt mijn avondeten. Onderweg kwam ik vrienden tegen die vroegen of ik deze avond mee iets ging drinken. Maar vanavond blijf ik thuis. Ik schrijf mijn blog en zet mijn foto's op FB. Tot morgen...xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 270912

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: