Dag 25 19 juli Sandy Bay - live optreden - Reisverslag uit Sandy Bay, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 25 19 juli Sandy Bay - live optreden - Reisverslag uit Sandy Bay, Honduras van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 25 19 juli Sandy Bay - live optreden

Door: kristin daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

19 Juli 2012 | Honduras, Sandy Bay

Dag 25 19 juli Sandy Bay – live optreden
Om 10u30 rinkelde mijn telefoon. Zalig wanneer je niet op een bepaald uur moet opstaan. Ik nam een taxi aan 25 L naar Sandy Bay waar er dolfijnen zitten in een grote pool in de zee. Ik wilde een dolfijnenshow zien maar dit was enkel tijdens het weekend. :-( Ik bezocht dan het simpele kleine museum over het eiland Roatan. Dit kostte 1 $ maar na 15 minuten was ik al rond. Ik kwam een man met zijn zoontje tegen die ik de dag ervoor reeds zag op het strand van West Bay. Zij gingen voor 65 $ bij de dolfijnen. Je kunt tot aan je middel bij hen, mag ze aaien en dan worden er foto's genomen waarvoor je later nog eens 50 $ mag bijbetalen. Ik had niet zoveel geld bij en twijfelde toch of ik er zoveel geld aan wilde uitgeven. Trouwens zwom ik reeds met dolfijnen in Cuba. Voor 105 $ kun je met de dolfijnen snorkelen. Ik ontmoette twee Amerikaanse meisjes , bekeek hun dolfijnenfoto's en zag dat het water troebel was waardoor je eigenlijk niet kon snorkelen met hen. Je zag geen steek. Je kunt voor 115 $ “action swimming” doen met de dolfijnen. Dit betekent dat je de vin mag vastnemen van de dolfijnen en een ritje met hen maken. Of de dolfijn neemt je op met zijn snuit etc. Dit vond ik toffer maar natuurlijk is het weer het duurste. En dan nog eens die foto's kopen! Pff, ik zal misschien maar wachten tot ik zelf dolfijnen in de vrije natuur zie bij het duiken. Op national Geografic is er hier net een programma over de 2e wereldoorlog = Heroes de Guerra. Raar van hier in Honduras te horen over Belgica. De twee meisjes wilden eens een kijkje nemen in West End, waar ik woon. We namen een taxi. Eerst vroeg die 20 $!!! De meisjes wilden dit betalen maar ik zei hen dat een taxi maar 25 L = 1 $ kost en niet 20 x meer! Ze keken me verwonderd aan. Ik zei hen van me te volgen tot op straat waar er meerdere taxi's passeren. Een tweede taxi stopte en ik vroeg hen of 25 L ok was. Hij wilde 35 L. Ik schudde van nee en stapte verder. De meisjes keken me weer verwonderd aan daar ze vonden dat je voor 10 L niet moet discuteren. Maar wanneer je een wereldreis maakt moet je besparen op zo'n dingen. De taxichauffeur keerde terug en nam ons dan toch mee voor 25 L / persoon. Zie je wel!!! In West End aten we in mijn hotel lekkere quesadillas en nachos met guacemole. Ik zal binnenkort een korting moeten vragen omdat ik hen vele nieuwe mensen aanbreng! :-) De meisjes wilden voor hun voorlaatste dag wat souvenirs kopen en ik ging voor de eerste maal in een souvenirshop in West End binnen. Daar ik toch niks kan kopen, loop ik niet teveel de winkeltjes af. Dat steekt je ogen uit! :-) Ik heb uiteindelijk wel in Sandy Bay een zilveren koffielepeltje gevonden met een dolfijntje op. Ik zoek al 25 dagen naar een lepeltje van Honduras maar kon nergens eentje vinden. Amaai, ben ik al 25 dagen in Honduras? Wat gaat het weer snel voorbij! Ik kocht deze keer maar één lepeltje daar het 7 $ kostte. Na het shoppen dronken we een glas op het terras van de karaokebar. We keken naar de prachtige zonsondergang. Natuurlijk was het ook het moment van de sandflies en de muggen. Het meisje gaf me een speciale kokosolie tegen insecten. Daarna bespoot ik gans mijn lichaam met de green OFF spray. Ondanks die twee middelen zag ik vele muggen op mijn armen en benen zitten. Verschrikkelijk! De karaokezanger toonde me de vele Vlaamse liedjes die ik eventueel kon zingen deze avond. Ik bedankte hem vriendelijk. :-) Ik nam afscheid van de meisjes. In mijn hotel zag ik Charly en de twee Argentijnse jongens, Emmanuel en Eduardo. Amaai, die waren bijna negers. Ze zonnebaadden opnieuw de ganse dag in West Bay. Normaal gezien moest de 22 jarige Charly om 13 uur vertrokken zijn naar Utila. Ze hadden haar echter gezegd dat donderdagavond de beste dag was om uit te gaan. Er is een live optreden en je hebt de karaokebar. Daardoor bleef ze nog een dagje langer in west End. :-) Ze vroegen me of ik mee wilde uitgaan. Normaal gezien zou ik niet weggaan maar ze overhaalden me, douchte vlug en om 20 uur zaten Charly en ik in de bar waar er een optreden was. Het was niet Brian die verleden week optrad. Hij zong reeds met Whitney Houston en the Rollingstones. Dat optreden was echt de moeite. Dit groepje was maar een amateurgroepje maar maakte toch ambiance. We leerden twee Filipijnse meisjes kennen die in 9 dagen twee landen bezoeken. Amaai, dat is ook niet lang! We dansten samen en amuseerden ons kostelijk. Om 23 uur was het optreden voorbij en stapten we met een ganse groep naar de karaokebar. Daar was er ook veel leute en we leerden nog meer mensen kennen. Om middernacht ging het licht uit en jaagden ze ons letterlijk buiten. Met een paar mensen praatten we een tijdje op het strand. De twee Argentijnse jongens hebben we van gans de avond niet gezien. Raar, want we hadden met hen afgesproken. Waar hebben die uitgehangen? Ik lag maar pas om 1u30 in mijn bed! Amaai, zo laat is het nog niet veel geweest. Maar ik had een leuke avond met toffe mensen. Wanneer je wat langer ergens verblijft, leer je natuurlijk gemakkelijker mensen kennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 270819

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: