Dag 10 20 juni Antiqua ( kookles ) - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 10 20 juni Antiqua ( kookles ) - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 10 20 juni Antiqua ( kookles )

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

20 Juni 2012 | Guatemala, Guatemala-stad

Dag 10 20 juni Antiqua ( kookles )
Deze morgen was ik nog moe maar de plicht riep, spaanse les! Om 9 uur ondervroeg Maria mij. Ik had de “pretérito” onder de knie. Ttz, de gewone werkwoorden met AR en ER en IR. Het grootste probleem zijn de “uitzonderingen”! En die moet ik vandaag goed instuderen. Dus na mijn blog begin ik eraan. Wanneer je ze allemaal apart leert valt het mee tot je moet converseren en dan sla je alles dooreen. :) Maar ik moet mezelf wat tijd geven. Ik kan niet alles kennen op 5 dagen. Ik zal wel in andere landen nog eens een cursus doen. Om 14 uur was er kookles. Plâtanos con mole. Dit dessert wordt enkel gemaakt bij festiviteiten zoals nu hier in Antiqua, “ la semana Santa de Jesucristo “ De Guatemala vrouw bereidde ons een lekker dessert van bananen met chocolade. Daarna mochten we allen proeven. Goei dikmakertje. :) We zaten deze keer met een twintigtal mensen in de les. Daarna ging ik normaal gezien naar de salsales maar iemand zei me dat het enkel gratis is op maandag en dinsdag. Ik ben dan niet gegaan en skypte met onze Mike. In de gang van mijn appartement zijn de tafeltjes bezet met studenten en één lerares. Mijn deur en ramen staan open en ik hoor iedereen “op zijn best” spaans praten. :) Grappig om iedereen te horen. Het is dus prachtig weer. Een zonnetje. Vandaag nog geen regen gezien. Dichtbij hoor ik geweerschoten. Eigenlijk zijn het geen geweerschoten maar vuurpijlen die afgestoken worden ter ere van de Santa. Ik verschiet me telkens zo hard. Ik geraak het niet gewoon. Zo luid! Mijn computerproblemen zijn voor het moment opgelost maar nog steeds krijg ik een leesbevestiging van die Lisa ( weet je nog die in Australiê een crise gekregen heeft ) wanneer ik privémails verstuur naar mijn familie. Ook wanneer Mike nu mails doorstuurt naar tante Hilda krijgt tante Hilde die niet maar leest Lisa de mails wel?! Ik versta er niks meer van. Blijkbaar moet die ergens een virus doorgezonden hebben. Ik probeer het probleem op te lossen. Nochtans heb ik die Lisa overal geblokkeerd. Indien iemand daar ervaring mee zou hebben dat andere mensen mails kunnen lezen, is dat altijd welkom? Het zal een korte mail zijn want veel is er niet gebeurd. Ik ga nu verder studeren. Mijn tv is gerepareerd. Eindelijk weer duidelijk beeld. Tot morgen. Jullie hebben vandaag goed weer gehad heb ik gehoord. Hopelijk blijft het wat zo. Bedankt tante Mia voor je lange mail. Dat doet altijd plezier. Tot morgen.

• 21 Juni 2012 - 07:21

Dieter:

korte verslagen zijn niet erg hoor =)

• 21 Juni 2012 - 23:02

Pieter:

Oh die platanos zijn heel lekker, de zus van Simmy maakte die eens voor ons op de braai, weet niet of je dat nog herinnert? Met de chocolade ook lekker natuurlijk, anders moet je hun eens je eigen recept met citroen en bruine suiker leren. Groetjes