Dag 26 1 juni Chetumal - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 26 1 juni Chetumal - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 26 1 juni Chetumal

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

01 Juni 2012 | Mexico, Chetumal

Dag 26 1 juni Chetumal
Oei oei oei, ik weet niet meer wat ik vandaag gedaan heb. Niet veel denk ik. Lang geslapen, opzoekingen gedaan op internet en wat gewandeld in de stad. Pff, echt niet veel. Ik hoopte toch van zaterdagmorgen mijn pasport terug te hebben zodat ik in de namiddag naar Belize kon reizen. Maar de eigenares kwam bij mij en zei me dat het misschien toch maandag zal worden daar ze in het weekend niet werken. Ze had medelijden met mij en deed me een voorstel. Ik mocht hier blijven overnachten aan de helft van de prijs, dus 200 peso en ook het ontbijt kreeg ik gratis. Amaai, wat een mooie geste. Iedereen heeft hier medelijden met mij en is zo in de weer. Dat is wel tof. Je voelt je altijd veilig. Ze zei me wel dat het ook kon zijn dat ik mijn pasport nooit zou terugzien. Ze kunnen mijn pasport alsze willen verkopen aan 15.000 peso = 850 €. Een pasport is hier heel veel geld waard. Iedereen probeert de grens over te steken. Oei oei, bespaar me dat. De ambassade is in Mexico City wat duizende km’s hier vandaan is. En hoe kon ik een vliegtuig nemen zonder pasport??? Ik mag er niet aan denken. Maar we blijven positief denken. Ik ben er zeker van dat alles goed gaat aflopen. ‘ s Avonds ben ik iets gaan halen om te eten aan een barakje aan 12 peso. Een soort kip in een blad gerold met pikante chili. Het zweet droop van me af. Ik stond in vuur en vlam. :) Ik begon me te vervelen. Ik moest me herpakken en iets nuttigs gaan doen. Ik zocht op internet wat er allemaal te doen is in de buurt van Chetumal en besloot van de dag nadien naar La Laguna de 7 colores en El Cenote Azul de Bacalar te gaan. Hasta manana…
PS: Dat is zeker één van mijn kortste verslagen? Sommigen zullen content zijn…:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 751
Totaal aantal bezoekers 270876

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: