Dag 2 7 mei Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 2 7 mei Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 2 7 mei Mexico City

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

07 Mei 2012 | Mexico, Mexico-stad

Dag 2 7 mei Mexico City
Om 9 uur ontwaakte ik tegen mijn zin. Iedereen was al wakker. Ik kon nog uren blijven liggen denk ik. Ik voelde me slapjes, mijn keel deed meer pijn en ik had nog steeds een “druk” hoofd. Ik wilde het ontbijt aan 30 R niet missen. Opnieuw één grote gezellige tafel. Cornflakes, stokbrood, mangokonfituur, thee en koffie en een dame had tortilla gemaakt. Ze legde me uit dat ik dit moest mengen met een klein beetje room, wat uitjes en een geraspte cottagecheese. Het smaakte heerlijk maar was heel zwaar. Ik besloot vandaag niks te doen. Zelfs de trap oplopen was al teveel. En alle musea zijn op maandag gesloten. Ik boekte nog een nachtje bij. Aan tafel zat ook een koppel uit Zwitserland die twee maanden rondtoerden in Mexico. Ze gaven me goeie raad. Anncik van Antwerpen gaf me haar foto -website door waar ze probeert een doorbraak mee te maken. Ik geef jullie de site. Ik moet hem zelf nog bekijken hoor dus ik weet niet wat het zal voorstellen. www.annickdonkers.com Er zouden ook foto’s bijstaan om Belgie hier wat te promoten in Mexico. Shirin, het duitse meisje ,heeft hier net een Nokia gsm gekocht aan 200 R met een belwaarde van 100 R. Ik ga dat ook maar doen denk ik want mijn belgische heeft geen 4-band frequentie. En een gsm is altijd handig om reserveringen te doen. Lae, het Australisch meisje, is hier net aan het koken. Ze liet me een Opuntia catus proeven, maar het blad daarvan. Ik at wel reeds de vrucht maar wist niet dat de plant zelf eetbaar was. De smaak is wat glibberig maar met wat olie, azijn en verse kaas smaakt het prima. De inwoners presenteren me hier net wat meloen. Ik moet hier niet koken denk ik. Ik krijg van iedereen eten! :) Het is nu 14 uur. Ik ga wat opzoekingen doen om eens te kijken waar ik naar toe ga reizen. Ik ga me verplaatsen met de bus wat hier heel gemakkelijk zou zijn. lae gaat ook naar het Zuiden en daarna naar Guatemala. Misschien vergezel ik haar wel of kom ik haar ergens nog tegen. Tot vanavond…
GROTE FOUT!
We spreken niet van roepie maar van PESO! Ik weet niet waar ik het uitgehaald heb. Sorry. Waarschijnlijk mijn anti-biotica die mijn hersenen wat aangetast heeft. :) Dus, 1 € = 17,18 ( de laatste recente koers ) Pesos = $. Het dollarteken wordt ook gebruikt voor peso. Raar.
Ik kocht me een gsm Nokia aan 200 Peso = ongeveer 11 € en daar heb ik al belkrediet bij. Dus dat is ook geen geld. Mijn nummer is: 044 5531399096 Tof als jullie eens een sms- je doen. Bellen niet want dat kost teveel. Ik kocht me tortillas aan een barakje, drie voor 12 R. Mm, wat smaakte dat. Overal staan standjes met eten. Ook zag ik net zo’n Opuntia cactus die gebakken werd op een plaat en in een tortilla gerold. Dat probeer ik later eens. Wat gaat dat weer tof zijn van veel voedsel te kunnen kopen aan schappelijke prijzen. Ik kocht me een nagellak en een dissolvant aan 20 R. Ik douchte me, waste mijn haren, lakte mijn teennagels en voelde me al een gans ander mens ondanks dat mijn hoofd nog wat raar aanvoelt. Ook Shirin is wat ziekjes. Naar het schijnt is hier in Mexico veel smog en hebben vele mensen griep. Kan smog dan toch leiden tot griep??? Kan er mij daar iemand op antwoorden? Angela mailde me dat ze bij haar thuiskomst in Canada twee dagen in bed lag met een verkoudheid. Ofwel had ik haar die overgezet ofwel kwam dat door de zwaveldioxide van de vulkaan. Ik installeerde mijn muggengaas rond mijn bed en maakte het vast met wasknijpers. Ik wil deze nacht weer geen slachtoffer zijn. Het venster staat hier dag en nacht open. Ik ging eten kopen aan dezelfde stand van deze middag. Ik hoefde mijn eten niet te betalen ( ja, dat is het voordeel van een blonde te zijn he ) en de man Vicente nodigde me uit op een concert die hij heeft in Oaxaca in het zuiden. Hij is een salsadanser. Dat viel goed mee. Ik zou dat weekend in die stad zijn dus wil ik zo’n salsaconcert wel eens meemaken. Ik ging terug naar het huis en Lea zei dat er donderdag een gratis concert is van Paul Mc Cartney in de Zôcalo ten voordele van moederdag. Ja, dat wil ik ook wel zien. Dus besluit ik van nog wat langer hier te blijven. Het wordt leuk. Ik voel het al. Ik ga hier een prachtige tijd hebben. Ik voel nu reeds de warme, exotische en spaanse salsasfeer. ! Me gusta mucho ! Tot morgen…

• 10 Mei 2012 - 11:56

Anje:

leuk om de verhalen over casa los amigos te lezen...doet ne terug denken aan onze super leuke tijd daar!!! wish I was there:-) ps en jij die mexico niet zo leuk had gevonden, weet je nog je vorige reis:-)