Dag 2 22 april Waikiki Beach Honolulu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 2 22 april Waikiki Beach Honolulu - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 2 22 april Waikiki Beach Honolulu

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

22 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag 2 22 april Waikiki Honolulu
Amaai, om 11 uur werd ik wakker. Ik heb in één stuk 11 uur geslapen! Ik zal het nodig gehad hebben. Vandaag heb ik eigenlijk niks anders gedaan dan gelopen, op internet hotels en vluchten opgezocht en bij reisagenten langs geweest. Morgen moet ik uitchecken. Daar ik het hotel, voor die prijs, echt niet goed vind wil ik veranderen. In de lobby zag ik een moeder en dochter uit Australiê. Ze waren net toegekomen. Ze hebben hier vier dagen geboekt maar toen ze de kamer zagen was de dochter in alle staten! Zij hadden zelfs geen venster. En dat voor 150 $! Ze zocht ook op internet naar een ander hotel en boekte onmiddellijk een ander, het Mariott Hotel aan 220 $ / nacht. Ja, dat zal natuurlijk veel beter zijn maar dat kan ik me niet veroorloven. Ik kon niet beslissen. Ik bekeek het hotel op de site en liep er dan naar toe om het met mijn eigen ogen te bekijken en om te vragen of er wel een venster en een balkon was. Dat konden ze me, in een bepaald hotel, al niet garanderen en ik bleef maar verder zoeken. Ik was het beu. Aan de desk van mjn hotel zat er niemand om activiteiten en de diving te boeken. De dame was gaan lunchen hoorde ik. Na drie uur was ze nog niet terug en ik besloot van zelf naar de duikclub te bellen ( met de telefoon van het hotel want ik heb geen ontvangst met mijn gsm ) en te reserveren voor de dag nadien. Bon, dat was al één ding dat in orde was. Ze pikken me om 7 uur op aan het hotel. Daarna ging ik naar een ander boekingsbureau. Ik wilde naar een ander eiland vliegen op Hawaiî. Ik las dat het eiland Lanai het mooiste eiland is om te duiken. Dan heb je het eiland Kauai war Jurassic Parc en een deel van King Kong is opgenomen. Dat stond me ook aan. Dan heb je Molokai, het eiland van Pater Damiaan wat ik ook wel heel interessant vind. Dan heb je Big Island waar alle actieve vulkanen zijn. Ik dacht van op elk eiland 4 dagen te blijven. Maar toen de man alles voor me opzocht vond hij nergens geen slaapgelegenheid meer vrij. Hij vroeg me waarom ik nu net die bepaalde eilanden wilde nemen en niet de populaire toeristische eilanden. Dat wilde ik net niet! Doen wat alle toeristen doen. Hij zei ook dat die eilanden geen busverkeer of enkel dure taxis hebben. Ik had daar een auto nodig. Pff, wat gaat me dat allemaal kosten? Hij vond geen oplossing en stuurde me door naar een andere reisagent, Rebecca, die zeker iets kon uitdokteren. Daar het hier zondag is moet ik morgen, direct na het duiken, bij haar langs gaan. Ik hoop dat ze me iets kan vinden. Niet dat ik het hier niet leuk vind maar het is hier erg toeristisch en ik mis mijn vrijheid. Ik mis mijn auto! Ik kan er hier wel eentje huren aan 30 of 40 $ per dag maar eerst moet ik duidelijk weten wat ik met mijn overige 10 dagen ga doen. Indien ik hier langer blijf kan ik ook een scooter huren aan 20 $ / dag. Ik wil ook “Pearl Harbour history “zeker zien. De man zei dat ik dat ook op eigen initiatief kan doen en niet georganiseerd aan 85 $. Maar dan heb ik een auto nodig. Ik liep terug naar mijn hotel. Ik sprak wat met het meisje aan de desk van het hotel en zei dat ik een ander hotel zoek, niet te duur. Mijn terras geeft uit op een muur wat niet leuk is. Ze zei dat ze het Hyatt hotel naast hun hotel gebouwd hebben en dat dat die muur was. Vroeger was die er niet. Maar ik zit er wel mee! :) Ze liet me verder zoeken op mijn pc. Plots kwam ze naar me toen en zei dat ze een hotel aan 50 $ gevonden had indien ik direct boek. En inderdaad, ik keek naar de site en 1 minuut nadien was het al verlopen. Ik probeerde opnieuw en boekte onmiddellijk twee nachten aan 53 $/nacht. Oef, eindelijk had ik iets gevonden aan een redelijke prijs. Het is nu te hopen dat de kamer wat meevalt. Ik werd het echt beu om te blijven zoeken. En, je gaat het niet geloven maar ik heb me opnieuw een kleinere valies gekocht aan 40 $. Ik kan toch geen 100 meter mijn rugzak dragen, dus ik zie het nut er niet meer van in. Ik vind ook nooit iets terug in die rugzak. Mike, het spijt me maar ik ga je rugzak moeten achterlaten. Het gaat me meer kosten om die op te sturen naar Belgiê dan dat ik je later een nieuwe koop. Sorry daarvoor he. Ik liep wat rond op de markt en kocht me sushi wat ik later in mijn kamer opat. Er was een show aan de gang. Ook op het strand waren er opnieuw dansen. Wat ik spijtig vind hier in Waikiki, er is hier NERGENS een terras waar je iets kan drinken. Dat mis ik. De gezelligheid van de terrasjes doen. Zelfs op het strand zijn er geen strandbars. Dan vind ik het bvb in Spanje veel gezelliger. Het miezelde. Ik kon mijn pulletje goed verdragen. Ook in mijn kamer heb ik het wat koud. Ik vulde mijn valies, maakte mijn duikzak en zat nog wat op internet. Op de kamer heb ik normaal gezien geen internet maar er is een onbeveiligde lijn waar ik soms op kan gaan. Het is nu 22 uur. Ik kruip er in want morgen sta ik om 5u45 op. Ik zet mijn bagage dan in de lobby en na het duiken neem ik een bus naar dat ander hotel: het Gateway Hotel. Het ligt wel verder van het strand maar dat vind ik niet erg. Ik ben er al eens binnen geweest en het zat vol met Aziaten! Ja, dat zal ik er maar bijnemen zeker. Je kan wel niet communiceren met hen want ze spreken geen engels. Dus veel contacten zal ik niet maken. Tot morgen…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 270833

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: