Dag 46 15 april Telegraph Point - Reisverslag uit Telegraph Point, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 46 15 april Telegraph Point - Reisverslag uit Telegraph Point, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 46 15 april Telegraph Point

15 April 2012 | Australië, Telegraph Point

Dag 46 15 april Telegraph Point
Om 7u30 werd ik wakker. Naast mij stond een caravan en ik zag het koppel ontbijten. Het was een zonnige dag en het regende eens niet. Gisteren bijna een ganse dag. De receptie was nog gesloten en ik vroeg het koppel waspoeder. Ik wilde hen betalen maar dat wilden ze niet. We raakten aan de praat. Het zijn Ozzies en ze reizen 1 jaar rond in Australiê. Ze gaven hun werk op om deze reis te kunnen maken. Ik schat ze eind vijftig. Ze hadden reeds een fantastische reis. Nog één maand en hun tijd zat er op. De vrouw vertelde me met een beteuterend gezicht dat ze er al schrik voor heeft om thuis te komen , opnieuw in de sleur. Ze vroeg zich ook af wat ze ging aanvangen met haar verdere leven. Ja, daar denk ik ook veel aan. Maar îk moet nog werken en zij niet meer. Hun hond van 16 jaar is er ook bij en slaapt de ganse dag. De Sydneymannen vertrokken, de Ozzies vertrokken… ik had spijt dat ik weer alleen was. In de huisjes zie ik wel wat beweging. De eigenaar Denis Stone arriveerde. Ah, hij was toch de echte eigenaar. :) Op het meer zag ik een paar waterskiêrs. In de vijver prachtige openstaande waterlelies. Ik waste een bomvol machine aan 4 $. De droogkas was 5 $. Zo duur heb ik het nog niet meegemaakt! Maar bon, alles was weer netjes. Ik reed naar het benzinestation waar ik lamskotteletjes kocht, bruine bonen, sandwiches, rijsttoastjes,een mousse van zalm en gamba’s, wat lekker op de toastjes zal zijn, en een cola. Het regende lichtjes. Ik kroop in de camper waar ik opnieuw op internet zat. Straks wordt het dag in Belgiê en kan ik misschien weer wat skypen. Het is nu 15u30. Ik krijg het koud in mijn bikinietje. Ik ga me een lekkere douche nemen en mijn vlees bakken. Hopelijk is het al ontdooid. Aan de receptie ontleende ik twee dvd’s. Daarna waarschijnlijk vroeg gaan slapen want morgen moet ik vele kilometers rijden met als eindbestemming Sydney. See you later… bye
Ps: kort verslagje he! :) Het schemert, honderde, kleine, felgekleurde papegaaien en een valk vliegen boven mijn hoofd…

• 15 April 2012 - 09:13

Dieter:

Wat zijn 'ozzies'? Inwoner van Australië?