Conclusie van Papoua New Guinea - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Conclusie van Papoua New Guinea - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Conclusie van Papoua New Guinea

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

15 April 2012 | Papua Nieuw Guinea, Port Moresby

Conclusie van Papoua New Guinea
Het land van de beetle nut en de kannibalen…
Een prachtig land met veel adembenemende fauna en flora. Prachtige koralen en veel gevarieerde vissoorten, groot en klein. Zeker aan te raden voor duikers! Vriendelijke mensen maar ga ’s avonds niet buiten. Het is er naar het schijnt veel te gevaarlijk. Overdag heb ik geen problemen ondervonden ondanks ze ons daguitstapjes op eigen initiatief afraadden. Het is er heel duur qua accommodatie. Je kan er niet als rugzakreiziger naartoe want er zijn geen voorzieningen voor dat soort toeristen. Er zijn enkel dure resorts. Er zijn ook bijna geen bussen. Je kunt je enkel verplaatsen met dure taxi’s. Dit is een spijtige zaak. Indien er op dat gebied wat meer aan gewerkt zou worden, zouden er veel toeristen naar dit mooie land reizen.
Of ik er zou willen wonen? Nee, ik zou er mij niet veilig voelen en meer dan duiken of genieten van de prachtige natuur of beetle nut kauwen kun je er niet. :)