Dag 40 9 april Yeppoon - Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 40 9 april Yeppoon - Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 40 9 april Yeppoon - Bundaberg

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

09 April 2012 | Australië, Bundaberg

Dag 40 9 april Yeppoon – Bundaberg ( 402 km )
Om 6u30 waste ik me, nam een ontbijt met nutella en ging een fotoshoot doen op het strand met mijn BB. Het hartje die ik van mama gekregen had was gelost aan mijn beertje. Ik zal het er eens moeten aannaaien. Al vroeg op de morgen wandelden mensen met hun honden op het strand, een paar joggers, een dame van leeftijd wandelde elke dag 4 km vertelde ze me. Het ging weer een prachtige zonnige dag worden zei ze, ondanks de winter die begonnen is. Daar had ik hier nog niet veel van gemerkt! De vogels ontwaakten ook en kwetterden om het hardst. Om 8 uur reed ik richting Gladstone. Ik beêindigde de Capricorn Coast, tourist drive. Ik tankte 40 $ voor 26,90 L ( 148,7 C/L ) twintig meter verderop stond de benzine aan 153,90 $. Wat een verschil! Ik kocht wat snoepjes en twee cola’s aan 6 $. In het vorige station kostte één cola 4,5 $ ! Ik reed tussen de half, dicht beboste weilanden omringd met het roze, goude en fluogroene pluimgras. Het was opnieuw een saaie lange baan. Ik stopte aan de Free Driver Revivers en liet mijn twee bekers vullen met koffie en thee. Daarbovenop kreeg ik nog twee koekjes er gratis bij. Het was 30 graden. Niet slecht in wintertijd. We reden met een achttal wagens achter mekaar. Dan stak er één voorbij, dan weer een andere. Dat hield je alert, wat verstrooiîng. Vele kilometers verder stopte ik opnieuw aan een Free Drivers Reviver. En mijn vorige thee was nog niet koud! :) Ik gaf een donatie. Ik kocht me twee blikjes cola aan 1 $/stuk. Dat was ook veel goedkoper dan elders! Op mijn weg zag ik een bord: Mystery Craters; Australia’s Most Baffling Phenomenon! Dat wilde ik zien. Ik betaalde 7,5 $ ingang. Er waren 35 kraters. Een boer stootte in 1971 op deze kraters. Ze onderzochten dit fenomeen maar hebben nooit kunnen uitmaken vanwaar deze kwamen. Ufo’s dachten ze?! :) In één krater boorden ze tot 200 meter diep en nog steeds bleef het water komen. Ik was er alleen. Er vlogen exotische vogels rond, een pluimige, donzige langharige kip kwam naar me toe. Overal honderde muggen langs de kraters!!!!!! Oh nee, en ik had me niet ingewreven! Ik praatte wat met het koppel aan de receptie. Ik zag in haar kleine museum een flesje Duvel staaan. Ik vertelde hen dat ik van Belgiê was. De uitbater van de rumdistillerie in Bundaberg is een Belg zei de dame. Daar aangekomen wilde ik naar de I-site gaan maar door” Paasmaandag “was deze gesloten. Ai, waar kon ik nu een vlucht boeken naar Lady Elliot Island waar het de mooiste plaats zou zijn van de wereld om te duiken op het Great Barrier Reef. Als het daar niet mooi is, heeft Australiê voor mij qua duiken gedaan. Ik reed naar de kust, naar Bargara, waar waarschijnlijk wel een duikclub zal aanwezig zijn, dacht ik bij mezelf. Ik vond niks in dit lieve dorpje. Ik ging naar een voedingszaak om inichtingen te nemen en de vriendelijke mevrouw zei dat ik kon boeken via hen. Ze reserveerde me een vlucht voor ‘ s anderendaags aan 230 $, een “dorm” slaapplaats met vier beden aan 63 $ en één duik aan 65 $. Ik kon maar één duik doen daar ik de dag erop vloog. Aan een Seafood Take Away kocht ik me 8 oesters en wat gamba’s. Daar ze in winkels nooit alcohol verkopen moest ik naar een speciaalzaak gaan en ik kocht me een klein flesje schuimwijn. Ik reed naar de luchthaven zodat ik al op voorhand mijn weg goed wist en in die buurt vond ik een rest area van de universiteit waar ik ging overnachten. Er stonden reeds twee campervans. Ik ging een glaasje drinken bij een frans koppel, Sebastien en Caroline. Ze reisden voor 4 maanden maar gingen gauw Australiê verlaten daar het er veel te duur is. Ze reisden door naar Indonesiê en China. Om 19 uur verliet ik hen want, ondanks de spray, werd ik weer overbeten van de muggen. Om 19 uur bekeek ik een film op dvd en om 21 uur sliep ik al. Het was wat frisser deze nacht en ik kon het donsdeken goed verdragen, Tot morgen…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 270963

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: