Dag 24 24 maart Kimbe Bay New Britain Island - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 24 24 maart Kimbe Bay New Britain Island - Reisverslag uit Port Moresby, Papua Nieuw Guinea van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 24 24 maart Kimbe Bay New Britain Island

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

24 Maart 2012 | Papua Nieuw Guinea, Port Moresby


Dag 24 24 maart Kimbe Bay
Angela had haar gsm gezet om 6 uur want zij heeft langer werk in de badkamer dan ik. Mijn gsm rinkelde om 6u15. Angela lag echter nog diep te slapen. Ik nam dan maar al de badkamer en wekte haar om 6u30. Haar uur stond verkeerd! Ik nam mijn duikspullen en wandelde om 7 uur naar de ontbijttafel. Ik vroeg me spek met eieren. Er was cornflakes, jam en verschillende soorten fruit. Om 7u45 liep ik naar de pier waar ik mijn duikmateriaal uitprobeerde. Angela vergat haar Padikaart in Canada en mocht daardoor niet mee duiken. Gisteren verstuurde ik een email naar”Padi” om haar licentienummer te weten te komen maar ze antwoordden niet. Op de eenvoudige boot zaten 4 mensen. Twee dokters die 14 dagen werken in PNG om vaccinaties te geven aan de bevolking. De twee jongere meisjes assisteren hen. Ze zitten in een ander resort. We vaarden 45 minuten. Het regende zodat iedereen onder het dek zat. De boot is niet zo’n luxe boot zoals ik had in Indonesiê. Al gauw zagen we en 9 tal kleine dolfijnen in het water spelen. Ik probeerde foto’s te nemen wat niet gemakkelijk was. Onze eerste duik tot 30 meter was heel tof. Prachtige koralen, vele vissen en een watertemperatuur van 32 graden! Ze hadden mij vergeten een duikpak mee te geven. Ik kreeg een tshirt van de dokter en dook in mijn zwemshortje. Het water voelde aan zoals een warm bad. Zalig! Ehter aan de oppervlakte word je onmiddellijk gestoken door onzichtbare zeevlooien. Ik herinner mij hetzelfde in Indonesiêe. Eerts dacht ik dat ik tegen koraal gezwommen had maar al vlug begreep ik dat het die vlooien waren. Dat is wel heel vervelend. Daarom ook dat het in dit land niet ideaal is voor een strandvakantie want je kan het water met moeite in of je wordt gebeten. Ik nam vele foto’s en terwijl ik geconcentreerd bezig was hebben de andere grey reef sharks gezien. En ik niet!!!!!! Ik vergeleek de duik met de duiken in Indonesiê. We kregen een lunch op de boot varierend tussen kip, vleesbrood, sla, brood, rijst, een lekkere tortilla met maîs, fruit zoals kleine zoete banaantjes, papaya en verse sappige ananas, koffie en thee. Bij de tweede duik was ik alleen met een instructor. Hij toonde mij tot de kleinste visje en garnaaltjes. Soms amper 2 mm groot. Hoe ze die toch vinden?! Ik zag wat minder vissen maar vele adembenemende reuzekoralen. Prachtige kleine spotted murays, snappers, clownfishes, vele zwarte en oranje naaktslakken, common shell schrimps, popcornschrimps, Scott lobster, Whitecap of zo iets, clown triggerfishes etc. We vaarden terug en zagen spijtig genoeg geen dolfijnen mer. Op de pier zag ik Angela die toch gaan snorkelen is met Max, een vriend en een instructor. Het was 14 uur en een japanse duikinstructor ging haar toch maar meenemen voor een niet-officiele duik daar Angela haar licentienummer niet kon tonen. Ik nam rond 15 uur een douche. Ik wandelde in het regenwoud waar ik prachtige foto’s maakte. Het zonnetje scheen, dus ik moest er van profiteren. Ik rustte wat op het bed tot Angela thuis kwam. Straks gaan we dineren en op internet. Morgen duik ik opnieuw met die vier mensen en gaan we naar een wrak van een bommenwerper. Zij doen 3 duiken. Ik weet het nog niet want ik heb maar 6 duiken in mijn pakket inbegrepen. Tot morgen. xxx

  • 24 Maart 2012 - 18:57

    Klaas:

    Hallo Kristin, ik volg je nog steeds hoor. Sommige mensen zeiden tegen mij wat een avontuur, dat je alleen 8 weken naar Nieuw Zeeland gaat. Maar ik zeg telkens dat dat niets voorstelt, maar dat ik een Belgische heb ontmoet die een reis maakt van 1 jaar en 3 maanden en dat zij pas echt een avonturiester is. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Nog heel veel mooie reisdagen gewenst. Groetjes Klaas, de Nederlander met de Belgische beer :-)

  • 24 Maart 2012 - 23:21

    Monique:

    Hallo kristin! Het is efkes geleden maar ik volg je nog steeds elke dag zenne! Ik hoorde van mike dat je frank nog niet hebt kunnen bereiken, dat is heel raar. Waarschijnlijk zit die niet veel op facebook, ofwel zit hij hier in belgie. Blijf maar proberen, hij zal toch wel ne keer kijken. Nog veel plezier bij de koppesnellers en voorzichtig he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 270905

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: