Dag 6 6 maart - Reisverslag uit Perth, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 6 6 maart - Reisverslag uit Perth, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 6 6 maart

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

06 Maart 2012 | Australië, Perth

Dag 6 6 maart Perth
De wekker stond om 9 uur. Oei, ik had wel te weinig geslapen. Maar Lisa had een gesprek voor werk om 10 uur en ik wilde ondertussen naar een Telstra telecommunicatiewinkel gaan om te vragen wat het probleem met die internetstick kon zijn. Kathleen deed reeds de afwas van gisteren. Om 3u ’ s nachts hadden we daar geen zin meer in. In de winkel zochten ze met twee personen 1 uur lang naar mijn probleem. Mijn pc kon de drivers niet vinden door het feit dat mijn pc in het nederlands is en die stick geen connectie vindt met mijn pc. Vreemd. Ze hadden het ook nog nooit meegemaakt. Je zou de ganse pc moeten rebooten in het engels en dan nog zou het niet zeker zijn dat het zou werken. Het zal dus telkens Mc Donnald’s worden om mijn foto’s up te loaden. Mijn blog kan ik via “copy paste” met Lisa’s pc doorzenden. Na haar gesprek gingen we eten in een koffiehuis. Lisa nam spek met eieren en daarop hollandse saus ( !? ) . Ik hield het bij een warme croissant met boter. We passeerden in de supermarkt Woolworths waar ik het eten kocht voor deze avond. Roze peperbolletjes ( wat Dieter haat in mijn slaatjes! ) kenden ze niet alsook geen kruidenmix voor in de sla. Lisa zette me thuis af, ik vulde de frigo en zij ging haar nagels laten herwerken. Sandra P. , hoe is het met jouw kunstnagels? Houden ze stand? Vorige week liet ze haar nagels verzorgen met “ Shellac” aan 40 $ maar ze schilferen reeds af. Hier laten ze om de twee weken hun nagels bijwerken. Ook hun teennagels. Samen 90 $. Ik ken dit systeem niet! Hebben wij dat ook in Belgie? Het is tussen gel en nagellak en ook worden de nagels uitgehard onder de uv-lamp. Ze gingen het gratis herdoen. Ondertussen boekte ik een vlucht voor morgen. Ik vond er één aan 100 $ goedkoper. Heen en terug dus 445 $ voor één persoon. Dat was toch wat interessanter dan 750 $ dat Lisa gevonden had op internet. We vertrekken morgen om 6 uur. Dus het zal weer vlug dag zijn. We zullen nu wel vroeger gaan slapen! :) Lisa gaf me een kleine valies waar ik het hoogstnodige ga meedoen. In ieder geval heb je hier al geen regenkledij of warme truien nodig. Vandaag is het heel warm. 38 graden in de schaduw, 41 graden in de zon. In het westen voelt de zon wel warmer aan dan bvb 45 graden in Zuid-Afrika! Je hebt een gevoel van 50 graden hier! Maar zelfs nu deert het me nog niet. Het is wel net of de verwarming buiten aanstaat op de hoogste stand. Echt vreemd. Hier is het 7 uur later dan in Belgiê. Ik pak mijn valies en dan begin ik aan de bbq. Ai, Ai Virgin Australie belde me net dat er geen seats meer vrij zijn. Ze gaan mijn geld terugstorten. Ik betaalde met Visa het volledige bedrag en Lisa gaf me de helft in cash. Ik vond uiteindelijk toch een vlucht One Way met Virgin en een Return met Qantas. We beldn naar Virgin omdat we niet wisten hoe we onze bagage er nog eens extra bij konden bijboeken. Via de telefoon resreveerden ze onze vlucht en ik gaf mijn Visagegevens door via telefoon. Hopelijk is nu alles in orde. Tot morgen in Exmouth. xxx