Dag 5 5 maart Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 5 5 maart Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 5 5 maart Perth

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

05 Maart 2012 | Australië, Perth

Dag 5 5 maart Perth
Ik schrok me een bult toen ik zag dat het al 10u30 was! Cathleen was in de badkamer en in afwachting zat ik in de tuin in het zonnetje, reeds goed ingesmeerd, want er was geen wolkje aan de hemel en het was al verschrikkelijk warm wat me zeker niet deerde. . Ik bekeek mijn gsm en zag dat het nog maar 7u30 was. Mijn horloge stond nog op Sydney time. Oef! Ik maakte me een tas thee. Lisa sliep nog. De katten speelden in de tuin. De hond van de buren blafte toen hij mij hoorde. Gisteravond was het formidabel! Dat had ik nog nooit gezien in mijn leven. Getunede prachtige wagens racenden zij zij op een rechte baan. Sommigen aan 380 km/ uur in 6 seconden! Het was een oorverdovend geluid. Je kon je oren beschermen met oorpluggen, hoofdtelefoons of met je vingers. Het helse geluid daverde tot in je hart. Ik vond het ongelooflijk spannend. In Europa kent men dat niet. Ze zouden soms ook wel racen in Zweden en Engeland. Er raceden ook juniors ( ong. 8 à 10 jaar ) die aan 140 km/ uur hun kans waagden. Ik kon de wagens bijna niet fotograferen. Zo vlug gingen ze! Dat zie je op de foto’s. Gelukkig zijn er geen accidenten gebeurd. Sommigen tikten zachtjes tegen die hoge snelheid tegen de afsluiting. Lisa en ik gingen in de Pitt waar we kennis maakten met de piloten en zijn gevolg. Het was een internationale wedsrijd. Dus redelijk belangrijk. Er was niet zo veel volk dan dat ik me voorstelde. Ongeveer 6000 personen deelden dit spectakel. Om 10 uur eindigde de finale. “ De besten hadden gewonnen! “ :) We kregen een pet en een poster van een bekende racer. Vandaag ga ik op internet kijken hoeveel een vlucht kost van Perth naar Exmouth, gelegen meer naar het zuidwesten en waar het prachtig duiken zou zijn. . Lisa bezag het reeds en sprak van 750 $. Oei, dat is een beetje te veel. Vreemd want de afstand Sydney – Perth is veel verder en dat kost maar 253 $. Maar Exmouth zijn kleinere luchthavens en die zijn veel duurder. Lisa die ik in het Daniel’s Cheetapark ontmoette in Zuid-Afrika is reeds voor 99 % besloten om te verhuizen naar daar. Ze kan er op het cheetapark werken. Natuurlijk is dit een grote stap. Ze heeft geen familie meer, enkel wat vrienden, dus daar hoeft ze niet voor thuis te blijven. Maar haar twee katten zijn het grootste probleem. Dit was ook bij Pieter en Anja een probleem maar tenslotte hebben zij hun katten goed geplaatst. Ze vroeg me om mee te emigreren. Eh, eerst mijn wereldreis afmaken en dan zien we wel wat ik met mijn leven ga doen. We spraken ook met andere veertigers en het is typisch voor die leeftijd dat iedereen nadenkt wat hij met zijn leven wil doen. Iedereen wil een betere kwalitiet in zijn leven met minder werken en stressloos genieten van zijn oude dagen. Maar ja, wie wil dat niet?! Lisa huurt een huis, dus dat is niet het probleem. Het zal een grote stap zijn want waar ze nog veel zal moeten over nadenken. Ik vind dat ze dat moet doen. Ze is ook zot van dieren. Ze verhuisde reeds van Nieuw Zeeland naar Australiê. In Australiê leefde ze ook al op verschillende plaatsen. Dus zij is dat wel al gewoon vind ik. Ook leefde ze 5 jaar op de Caraîben.

• 05 Maart 2012 - 13:44

Klaas:

Hallo Kristin, goed om weer van je te horen. Nog een plezierige voortzetting van je reis.