Dag 31 27 febr. Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 31 27 febr. Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 31 27 febr. Christchurch

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

27 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dag 31 27 febr. Christchurch
Om 3 uur werd ik wakker. Ik had het weer koud. Ik sliep enkel in mijn zijden lakenzak en daarover had ik mijn “ super -12 graden “ slaapzak gelegd. De verwarming springt na 1 uur uit dus was het weer fris. Ik deed een pull, kousjes en een lange broek aan en viel weer in slaap tot 9u30. De nachten zijn hier erg koud. Ik heb geen aardschok meer gevoeld. Misschien voel je dat in een cabine minder en zeker wanneer het maar kleine schokjes zijn. Maar liever zo. De aardbeving die ik gevoeld had was 4,3 zegt een werkman mij hier net. 20 minuten erna was er ook één maar die heb ik niet meer gevoeld. . Het zonnetje kwam soms eens piepen maar de wind was ijzig fris. Ik had al een paar keer geniesd. Oei, ik ga toch geen verkoudheid krijgen? Indien je je volledig kunt afschermen van de wind zou je in een t-shirt kunnen zitten. Maar ik was al content dat het van de ganse dag eens niet geregend had. Ik voederde het eendengezin die onmiddellijk klaar stond wanneer ik mijn deur opende. De vogeltjes wachtten hun tijd af. Ik ging naar de grotere modernere keuken waar elke dag een grote tafel vol staat met eten die de mensen achterlaten daar ze het vleigtuig nemen. Ik nam me noedels , een blikje tonijn, zal lekker zijn op een toastje, een pak suikerklontjes, een doosje kippensoep, ketchup, een blik bruine bonen in tomatensaus en een doosje thee. Dat is wel gemakkelijk, je moet geen eten gaan kopen. Je hebt je winkel bij de hand. Gisteren nam ik wasprodukt. Donderdag zal ik ook één en ander moeten achterlaten. Onder andere mijn ideale intexmatra,s die net in mijn tent paste, en mijn donzig hoofdkussen, borden, tassen , bestek, mijn trotter van NZ etc. Maar in Australiê zal ik weer kunnen hamsteren, toch indien ik een auto ga huren. Of reis ik met de bus? Het was wel een luxe van een eigen wagen te hebben en niet te hoeven sleuren met al je bagage. We zullen wel zien. Ik ontbeet niet en ging naar de receptie. In Taupo is het skydiven 5x geannuleerd geweest door het slechte weer. Ze gingen 340 $ terug storten via mijn visa kaart maar helaas stond het geld er nog niet op en dit dateert al van 3 febr. In de receptie gaf de vriendelijke mevrouw me het telefoonnummer en via een 800- nummer kon ik gratis bellen naar Taupo. Daar zeiden ze dat het geld reeds lang gestort is. Raar. Ik zal contact opnemen met mijn bank en zien wat er gebeurd is. Dan ivm mijn boete die ik tôch moet betalen. De receptioniste zei dat ik dat in de library in Christchurch wel kon betalen. Ik reed tot daar maar ik kon enkel betalen on-line. Ik vereffende mijn schuld en ging naar de Mall, een groot winkelcomplex. Ik vond er garen om mijn zijden broek te naaien die mama nochtans ook al eens genaaid had. Ik moest er een groot pak garen kopen met 30 kleuren erin, massa’s naalden, een schaartje etc. Ik had nochtans maar één kleur nodig. Bon, het kostte maar 3$. Dat viel nog mee. Ik zocht een slaapbroek maar ook daar vond ik niks, of toch niet onder 30$ wat ik er niet aan wilde geven. Aan een sushibar kocht ik me vier stukjes sushi met avocado en zalm. Heerlijk smaakte dit gedept in de soyasaus met wasabi, ertussen door nam ik met mijn chinese stokjes stukjes gember. Dit kostte maar 4$. Ik heb al duurdere kraampjes tegengekomen. Ik nam nog een scampipannetje mee om deze avond te eten en een chocolademuffin als dessert. :) Het complex was modern met vele winkels met merken die je bij ons niet vindt. Ik reed naar de Mc Donnald’s waar er free wifi is. Marieke heeft een nederlandse vriendin , Rebecca, die in Sydney woont. Het meisje had me reeds gecontacteerd en ik kan bij haar overnachten op 1 maart. Ik moet wel vanaf de luchthaven een trein en een bus nemen. Ze woont op anderhalf uur rijden van de luchthaven. En vlak aan het strand. Rebecca ging net zwemmen. Het was er 28 graden. Oh, wat verheug ik me daar al op. Ik ga nu beginnen lezen in mijn lonely planet van Australiê. Ik heb daar zelfs niet meer aan gedacht maar misschien wordt het nu wel tijd. :) Na Sydney wil ik naar Perth, bij Lisa, die ik in Zuid -Aafrika ontmoette. Dus het begin zal al goed meevallen. Ik zit ondertussen weer op de camping. Het zonnetje schijnt! Ik ondervond dat ’s morgens en ’s avonds de zon er meer door komt. Ik wandelde naar het dorp en zag de afgevallen droge bruine bladeren van de bomen. Na lente komt toch zomer???? En niet herfst met al die bladeren? :) Het is nu 18 uur. De kippesoep was lekker. Tassen thee verslond ik. De tv staat op een “ serie” -zender. Je kan niet veel kiezen, ofwel een reclamezender , een “ Jezus” zender zoals ik dat noem of de serie-zender. ’S Avonds om 20u30 is er wel altijd een film. Dat verzet mijn zinnen eens. Ik vind het wel leuk van eens niks te doen en geen stress te hebben van; waar ga ik naartoe? waar ga ik slapen? Marieke had dat ook zei ze toen ze 8 maanden alleen reisde, eens zin in een zacht bed, niet hoeven te zoeken waar en wat. Ik versta haar volledig. Eugene , de klusjesman, is me al moeten komen helpen want uit het snoepautomaat nam het wel mijn geld aan maar kwam er geen “mars” uit waar ik zo’n zin in had. Suiker! Ik kreeg mijn geld terug. Hij was druk bezig dus we konden niet veel praten. Hij zal straks wel nog eens dag komen zeggen. Het is leuk wanneer je eens een praatje kunt maken . Ook de werkmannen zullen straks na hun werk wel eens tot bij mij komen. Voila, vandaag niet zoveel te vertellen he. Tot morgen. Xxx
PS: Ivm de kuddes schapen en koeien lees ik verschillende meningen. Sommigen antwoordden mij dat ze met hun kop tegen de wind staan en andere met de wind! Wat is het nou??? :)
@ Marina: dank je voor de info vanuit Alsemberg. Dat doet plezier te weten hoe het daar gaat. Amaai, dan is de italiaanse winkel rechtover mijn vroeger schoonheidinstituut gesloten? Ook erg! En “ De Vissers” ook te koop? Ik heb net op tijd mijn winkel verkocht , inderdaad. Al de commercanten zien zwarte sneeuw met die “blijvende” werken op het Winderickxplein!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 270986

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: