Dag 6 2 febr. Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 6 2 febr. Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 6 2 febr. Taupo

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

02 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Dag 6 2 febr. Taupo ( 450 km )
Ik had heerlijk geslapen in mijn tent. Ik miste een mals kussen zoals ik van Pieter en Anja meegekregen had om te slapen in de tent. Ik had enkel zo’n vliegtuigkussentje. Ik had me echter vanalles gefabriceerd om onder mijn hoofd te leggen. Ik had mijn tent op een heuvel gezet zodat ik telkens naar beneden rolde. Dat heb ik ook moeten ophogen. Maar allè, ik sliep toch tot 8u30. Vandaag is het de grote dag. Skydiving! Ik skypte naar Xio, Mike en tante Hilda. Niemand anders was weer on-line. Spijtig. Anja, probeer eens heel vroeg of heel laat je skype open te zetten aub? Marc, jou heb ik ook niet meer gezien op FB of skype!? Rond 10u30 reed ik naar de luchthaven waar er een tandemskydive georganiseerd wordt. Het was koud en bewolkt en ja je kunt het al raden: het ging niet door met het slechte weer!!! Misschien in de namiddag zou het beter weer worden. Ik besloot dan maar om eerst een “ Swing” te gaan doen. Men vertelde mij wanneer ik parachute en swing combineer ik korting kreeg. Aan de bungeestand aangekomen was ik de enige. Ik betaalde 449 $ voor skydive en swing incl. Indien ik foto’s of dvd’s wil is dat wel nog een supplement. Ja, goedkoop is het hier niet. Ik kan ook parachute springen in Zuid America waar het zou goedkoper zijn. Maar eerst maar eens in Nieuw Zeeland waar het naar het schijnt “ save “ is. Hm… Bij de swing mocht je je vasthouden of je armen spreiden. Ik spreidde ze want dan zou het “ vrije val gevoel “ nog intenser zijn. Ik lachtte naar de camera en hop…een vrije val naar beneden en beneden zwier je van de ene kant naar de andere over een meer. Ik had geen tijd om te schreeuwen daar het allemaal zo vlug ging. Maar het was reuze leuk! Je kunt het niet vergelijken met de bungeesprong die ik deed in Z-afrika maar toch was het eens een andere kik. Hier is de bungeesprong op een hoogte van 44 meter. In ZA was het 216 meter. Dus dat vond ik hier niet de moeite om te doen. De dvd kreeg ik er gratis bij. Ik moet hier nu 1 uur wachten op de foto’s daar ze problemen hebben met hun pc. Een goed moment eigenlijk om aan mijn blog te beginnen. Er zijn hier net japanners en fransen toegekomen. Ik hoor hen schreeuwen op de achtergrond. Ze “swingen” ook. Brr, ik zit hier op het terras en ik moet mijn pull weer aantrekken. Het weer is naar het schijnt echt niet normaal voor de tijd van het jaar. Het is zomer maar voor mij meer herfst. Misschien maar 19 graden. Maar ik hoorde deze morgen dat het daar in Belgie -9 graden is. Ja, dat is veeeeeeel kouder. Ik begin nu mijn blog van gisteren te schrijven want ik zit achter. Ik heb hier niet veel tijd. Ja, t leven is hard wanneer je met vakantie bent he. :) Na de skydiving ga ik richting een park rijden. Maar veel tijd zal er niet over blijven om dat te bezichtigen. Ik slaap dan maar nog een nachtje dicht bij het park en doe morgen een tocht. Ik wil ook nog de jetboat doen. Ik zal eens goed in mijn trotter moeten lezen waar ik dat kan doen. Maar alles is hier heel goed aangeduid. De wegen zijn ook goed. Veel mensen kom ik hier niet tegen. Deze morgen sprak ik met een duits koppel. Ze huurden een camper aan 2500 $ voor 33 dagen. Ze zeiden ook dat dat heel duur is en zeker wanneer je alleen bent. Daarom nam ik dus een auto. En dat Top 10 holidaypark is wel een goed systeem. Een tentplaats kost 23 $ en ik heb wifi aan 5 $ / uur. Spijtig dat er dan wel niet meer vrienden on-line zijn. Bij deze, allemaal je skype of FB opzetten heel vroeg ’s morgens of heel laat ’s avonds! :) Tot straks na de skydive. Hopelijk… Na een paar uur wachten op het terras van de swing, bungee, zeiden ze me dat de foto’s nog steeds niet klaar waren. Ze gingen me bellen zodra de computers gerepareerd waren. De mensen belden de skydiving op. Die bevestigden dat er weer niet kon gevlogen worden door het slechte weer. Ik maakte een nieuwe afspraak voor ’s anderendaags om 11u40. Bon, wat ging ik nu doen? Ik had al zoveel tijd verloren. Ik ging naar de thermal streams nabij de Huka Falls. Dit is een soort magma die in de rivier stroomt. Je kunt er heerlijk baden in het warme water. Ik probeerde een pool waar niemand zat en besefte al gauw waarom. Dat was veel te warm! Ik ging dan maar bij de anderen zitten. Ik dompelde me volledig in. Het water was zalig warm, soms heet. Onder het watervalletje kon je niet staan. Zo heet was dat. Daarna ging ik wat verderop zwemmen in de “oh” zo koude rivier. Maar de wisselbaden deden me goed. Ik ontmoette een meisje van Korea. Ze reisde ook alleen maar met de citybus. “Very cheap” zei ze. Maar dan doe je niet wat je wil. Ik kan stoppen waar ik wil. Je hebt veel meer vrijheid. Zij ging wel in het hele hete water. Ze zei dat ze dat in Korea gewoon waren. Ik waagde me erin tot aan mijn knieên. Maar ik kon het niet verdragen. Mijn kuiten waren al bloedrood. Ik kwam een nederlands jong koppel tegen en ook zij gingen met hun ganse lichaam erin. We lachtten met mekaar. Ook andere mensen probeerden maar keerden onmiddellijk terug. :) Toen kwam er een zwitserse jongen met een voorstel. Hij deed een Photo challenge. Hij moest zoveel mogelijk meisjes in bikini vinden die zogezegd zijn fiets aan het poetsen waren. Er moest een foto gemaakt worden met de jongen erbij en die foto moest hij op zijn site zetten. Je kan de foto naar het schijnt bekijken op: www.theswisschallenge.com Het is een wedstrijd met een vriend. Hij hoopt te winnen. Vele meisjes kwamen er aan. We hadden echt pret. De jongens namen foto’s met de meisjes hun fototoestel en voelden zich natuurlijk in hun nopjes dat ze al dat schoon mochten fotograferen. :) Het was echt een leuke boel. Het koreaanse meisje gaat in februari 2013 ook naar de karnaval in Rio De Janeiro. Ze ging me toevoegen op facebook en misschien zouden we mekaar daar wel ontmoeten. Dat zou tof zijn. Ze fotografeerde mijn naam met haar Samsung telefoon zodat ze die niet kon kwijtspelen. Inderdaad verlies je vlugger al de papiertjes met de adressen van anderen. We namen afscheid. Ik reed dan maar terug naar Top 10 Holiday Parc voor een nieuwe staanplaats. Ik had hetzelfde nummer. De Texaanse man stond er ook nog met zijn camper. We kwamen aan de praat, hij bood me een glas wijn aan uit een tonnetje en toonde me zijn camper. Het is een omgebouwde auto waar hij achteraan in slaapt. Onder zijn matras zaten bakken met eten, drank, visgerei en electronische spullen. Hij toert 1 jaar rond in Nzeeland. Hij stelde me voor om mee te eten. Dat vond ik een super idee want ik dacht al van naar de Mac Donald te gaan om een hamburger te eten. En daar heb je gratis Wifi. Hij vertelde voluit over de football, rugby, baseball en cricket. Soms zit hij dagen naar de tv te staren om al de wedstrijden te volgen. Socker = onze voetbal, vindt hij maar niets. Zelfs degraderend zei hij. Hij zei dat al die voetballers in staat waren van meer een waardige sport te doen dan die gewone voetbal. Oei, oei als al de voetbalfans dit in Belgie gaan lezen…:) Hij had corned beef gemaakt. Dit heeft 4 uur moeten koken. Een ganse morgen stond hij in de keuken te koken. We gingen naar de keuken en ik keek hoe hij de zoete Kiwi - aardappel schilde en kookte met het afkooksel van het vlees. Hij voegde er nog verse spicy pepertjes bij, veel kruiden etc. Het rook heerlijk. De keukens zijn hier super modern en netjes. Je hebt er alles wat je nodig hebt. Frigo’s, diepvriezers, tv, wasbakken, ovens, super moderne gasbbq’s, microgolfovens, gefilterd drinkbaar water, hot water enz. Na een uurtje waren de patatjes klaar. Hij dompelde het in plakjes gesneden vlees erin, deed een blik rode bieten open, serveerde de wijn en we smulden van het heerlijke eten. We praatten met een duits koppel, die hier net arriveerden, die we vele inlichtingen gaven over Nieuw Zeeland. De Tex, ik ben zijn naam vergeten, wist heel veel te vertellen over de Kiwi’s, de Maori en de cultuur van het land. Ik luisterde aandachtig. Daarna deden we de afwas en gingen we terug naar onze bank naast de tent. Met twee pulls en een windjak dronken we nog een glaasje. Het was al 22u. Tijd om te gaan slapen zodat ik morgen een fris hoofd heb voor de skydiving. Ik vertelde Tex dat mijn zoon 22 jaar was. Tex antwoordde daarop dat hij 7 jaar ouder was. Oei, en ik dacht dat hij ongeveer 40 jaar was! :) Dat zal komen door zijn lange baard en haren. Ik zei mijn mening natuurlijk niet. Ik viel vlug in slaap en hoorde regen op mijn tent. Ai, hopelijk is het morgenvroeg beter weer zodat de skydiving doorgaat. xxx

• 03 Februari 2012 - 01:18

Geert:

Prachtige reisverslagen tot nu toe. 'T is niet omdat ik niet reageer, dat ik je niet volg,he. NZ is inderdaad het best te doen met het tentje en de holiday parks zijn ronduit schitterend. Wel een beetje spijtig dat je niet langer in Rotorua bent gebleven, wij waren er 3 dagen. Wat betreft de challenges, the place to be is queenstown, everything was invented there, benji jumping, skydiving, ... Probeer daar ook iets te doen, ook al is het niet zo goedkoop. South america is inderdaad veel veel goedkoper en eigelijk ook heel veilig, meestal zijn de instructeurs europeanen of oceaniers. Allez, nog veel succes en plezier, wij blijven je volgen. Joke, juanita en geert

• 03 Februari 2012 - 01:52

Geert:

Nog 2 dikke aanraders zijn Christchurch en the belgian beer pub ( or cafe, don't remember) en in kaikoura de wandeling langs het strand met de zeeleeuwen. Whale watching moet je navragen, in december 2008 waren er geen walvissen te zien in kaikoura. En lake tekapo en de meren errond, blauw water maar wel koud. Groetjes