Dag 18 23 jan - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 18 23 jan - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 18 23 jan

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

23 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dag 18 23 jan. Wellington
Ik stond laat op, 9 uur. Papa zat ook al aan de ontbijttafel. Mama kwam ons tegemoet rond 10u. We zijn het al gewoon van haar. Luc en Rita gingen een daguitstap doen naar Hermanus. Mike, ma, pa en ik reden naar het dorp. Ik deed de leenauto binnen om eens grondig te laten poetsen, de binnen- en buitenkant. Dit kostte me 50 Rand = 5 €. We wandelden in het dorp van Wellington gedurende 2 uurtjes. Mama kon niet meer, haar rug is weer wat slechter. We gingen iets drinken op een terras. Zo kon ze wat uitrusten. Ik kocht me een halflange broek met veel zakken . Één broek vind ik niet genoeg voor mijn wereldreis. Dan loop ik maanden met dezelfde aan. Zo kan ik er toch eentje uitwassen. Rond 13u30 waren we terug. Mama ging wat rusten op haar bed want straks vertrekken we allen naar het leeuwenpark. Er is weer veel wind en het is bewolkt. Het is 25 graden. Brr, we zijn dat niet meer gewoon. Maar vanaf morgen zou het weer zonnig worden. Monique, kun je eens je emailadres forwarden aub? Om 14u30 reed ik met ma, pa en Mike naar het leeuwenpark Drakenstein. Dit is een privépark waar leeuwen van over gans de wereld opgevangen worden die mishandeld geweest zijn. Er zitten 35 leeuwen uit circussen, zoo’s, particulieren die voorheen een welp kochten en er geen weg mee konden, leeuwen waar de klauwen uitgetrokken werden, waar op gejaagd werd en voor dood achtergelaten werden etc. We wisten van Pieter dat ze om 16u gevoed werden. Ze krijgen 3x per week eten. Een quad met een karretje achteraan, vol met dode kippen erin, reed langs de hekken van het park. Je zag hoe de leeuwen ijsbeerden. De kippen werden door afrikaners over de hekken geworpen. Sommige leeuwen renden achter hun prooi, anderen deden het op hun duizende gemak. Vele arenden vlogen boven de leeuwen om alle restjes te stelen. Ook de leeuwen hadden de arenden in het oog. Het was een leerrijke ervaring. Ook zaten de leeuwen Brutus en Zimba nog steeds in het park. Ik zag ze drie jaar geleden ook reeds. Zij komen uit een frans circus die in Belgie stond. 4 jaar geleden was een circus met wilde dieren al verboden. Maar toch leefden die leeuwen daar nog in erbarmelijke toestand, hun klauwen uitgetrokken , in een kooitje van 2x2. Ze zijn dan aangeslagen en hier hebben ze de leeuwen opgevangen. Het is schrijnend wanneer je al de bordjes leest vôôr hun habitat. Nu kunnen ze hun oude dag doorbrengen in een uitgestrekt domein. Rond 17u reden we naar een restaurant in Wellington waar we een lekkere steak au poivre aten. Het is nu 19u30. Luc en Rita zijn ook thuis gekomen van hun daguitstap. Ze hebben een ganse dag regen gehad aan de kust!!! Wij niks. We vergaderen hier net om af te spreken voor morgen. We gaan allen naar Inverdoorn waar de big 5 zit. Hopelijk zien we ze nu alle vijf want in Addo zagen we er maar twee! Onze Pieter vliegt voor twee dagen naar Namibie, dus die gaat niet mee. We zullen er dus vlug inkruipen deze avond want we moeten om 6uur op. De zwarten hiernaast in het bos horen we ook al hun bed opmaken. Ttz, hun kartons uitspreiden. Slaapwel. xxx
Ik hoop dat alles goed afgelopen is in Eizeringen na het begraven van Spotje...

  • 23 Januari 2012 - 18:40

    Monique:

    Hallo allemaal ginder onder de evenaar! Hier is mijn mailadres:monique.daelman@gmail.com
    Volgens mij heb je het al aangezien ik je verslagen er op krijg. Groetjes!

  • 24 Januari 2012 - 06:47

    Vandenbroucke Katrie:

    Wat fijn dat deze leeuwen toch nog een goeie oude dag krijgen !

  • 24 Januari 2012 - 12:17

    Denise:

    Et voilà, notre spotje est enterrée...
    Notre chagrin est très grand, mais c'est comme ça! heureusement que Pitou est là, la maison n'est pas tout à fait vide! Mais lui aussi est un peu perdu!
    Nous sommes dès à présent ,aussi râre que l'on puisse penser, à la recherche d'un autre chien, la même race, c'est à dire un "parson jack russel" c'est à dire un jack sur pattes haute. donc si quelqu'un parmis-vous sait...... un petit mot sur le blog de Kristin ferait très chaud au coeur.
    merci d'avance.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 270975

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: