Dag 17 22 jan. Wellinggton - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 17 22 jan. Wellinggton - Reisverslag uit Wellington, Zuid-Afrika van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 17 22 jan. Wellinggton

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

22 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Wellington

Dag 17 22 jan Wellington
Ik werd als eerste wakker om 7u. Ik installeerde me op het terras rond het zwembad. Het was frisser, maar 20 graden. Brr…. Ik deed een lichte broek en pull aan. Ik maakte me een thermos thee. Ik vind het heerlijk ‘s morgens wanneer iedereen nog slaapt. Dan geniet ik van de natuur die wakker wordt. De vogeltjes die aan de waterbakken komen drinken. De “zwarten “ die hiernaast in het bos ook wakker worden. Geef mij maar een zacht bed zonder slangen en ander ongedierte. De zon verschool zich nog achter de wolken. Het zou wel opklaren. In de verte hoorde ik honden blaffen. Naast de B&B is er een tehuis voor gehandicapten. Ik hoorde de inwoners schreeuwen, verzorgers riepen terug. Ik begon Nieuw Zeeland te ontdekken op computer. Binnen 5 dagen vertrek ik en ik weet nog niks van Nieuw zeeland. Wat ging ik doen? Een camper huren? Zelf reizen met een bus of een georganiseerde groepsreis ondernemen? Dat laatste ziet er aantrekkelijk uit maar voor 20 dagen komt het op ong. 2000 €. Dat is veel geld! Ik zal al beginnen met 1 nacht te boeken bij mijn aankomst. Het vliegtuig landt rond 22u. Dus vooraleer ik in een hotel zal aankomen zal het wel al middernacht zijn. Ik neem dan misschien best geen “ dorm “ met verschillende mensen want dan zal ik hen misschien wakker maken. Via mijn nicht Monique had ik contact met een vriend van haar, Hans, die in Nieuw Zeeland woont. Hij vertelde me echter dat hij in Waiheke woont. Dit is een eiland die zich op 35 min. van Auckland bevindt. Maar daarvoor moet ik een ferry nemen. Dus dat zal voor mijn 2e dag worden. Ik heb het telefoonnummer van Hans en zal hem zeker contacteren. Pieter en Anja zijn hier ook wakker en beginnen ijverig de ontbijttafel voor 8 personen te zetten. Witte nappen worden opgelegd, mooi servies, buffet met alles wat je kan denken, stokbrood, wit en bruin brood, fruitsla etc. De honden zijn ook al in vorm en leggen hun balletje op je schoot om al te spelen. Een ganse dag houden ze het vol! Mama komt als laatste buiten rond 10u30. Amaai, wat kan zij hier goed slapen! Als eerste in haar bed en als laatste eruit. :) Sommigen hadden een zwaar hoofd. Ja se, dat gebeurt he… We aten in stukken en brokken. Papa en ik begonnen al aan de afwas want anders zou mama het toch weer uit haar eigen doen en dat wilden we haar besparen. Het begon lichtijes te regenen. De strandkussens en handdoeken werden binnengenomen. Iedereen trok zich wat terug, deden sudoku, keken tv, lazen een boek. Ik maar blijven zoeken op internet en in mijn trotter, Nelles gids. Ik vind het ook raar dat ik maar weinig emails en berichtjes meer krijg! Zou de uitspraak: uit het oog uit het hart , dan toch kloppen???? Pieter zei me dat ook zij, in het begin dat ze naar Zuid Afrika verhuisden, heel veel reacties kregen en een paar maanden daarna was het al gedaan!? Ja, niet aan te doen zeker. De “ echte “ vrienden en familie blijven je toch trouw. Wie mijn blog niet meer wil verder lezen kan zich er altijd op uitschrijven. Ik vroeg me af hoe het in Eizeringen zou zijn. Zouden ze wat geslapen hebben? Zouden ze Spotje al begraven hebben? Hebben ze nog zoveel verdriet? Dat zal wel. Rond 12u ging ik wat rusten op mijn bed. Ik droomde gedurende anderhalf uur. De zon is wat meer van de partij maar er is een felle wind. Toch zitten we allen weer in strandkledij. Die hittegolf die we hier de laatste tijd hadden, hoeft niet elke dag. Soms steeg het kwik tot 50 graden. En voor mama is dat wel een beetje te heet! :) Ze ziet er goed uit. Haar rug is beter. Ze vermaakt zich hier goed. Ook papa heeft het zeker naar zijn zin. Ik denk dat hij wel een lange periode hier zou kunnen overwinteren. Mama komt graag maar gaat ook graag naar huis terug naar haar andere zoon en familie en haar hondje Pitou. Pieter komt vragen wat ik wil van bbq vlees. Om 15u komen hun geburen, duitsers, een braai houden. Ze willen hen al 3 jaar uitnodigen en nooit is het er van gekomen. Weeral feest, pff… Rond 14u30 kwamen de buren toe. In ons beste duits probeerden we te converseren. We aten hapjes op de bbq, warme lookbroodjes, lekker vlees en een vers gebakken cake van Leo en zijn vrouw die hier ook nog binnengevallen zijn. Onze Pieter en Anja hebben dat weer goed gedaan. Het was rustig en gezellig. ’s Avonds speelden mama en ik scrabble, de mannen kaartten, Mike besproeide de planten. Iedereen had eeen fleeze aan behalve Anja. :) Mama ging slapen rond 21u30. Ik ging ook naar mijn kamer om eens een film te bezien op mijn pc. Dat was lang geleden. Morgen maken we een uitstap. I need action! We moeten nog beslissen waar of wat. Slaapwel. xxx

  • 23 Januari 2012 - 00:33

    Monique:

    Hoi nichteke! Ik kijk reeds uit naar je oversteek naar nieuw-zeeland.
    Ondertussen geniet ik mee van de heerlijke zuid-afrikaanse zomer.zo te lezen genieten jullie volop van het land en elkaar! De mike zal kunnen vertellen als hij terug is. Dat hij maar eens langskomt in de marty! Droevig nieuws van spotje,veel sterkte aan de daelmannekes in eizeringen.
    Nog veel plezier en een dikke kus aan de ganse familie! En voor nonkel guy en tante lydia: groot gelijk dat jullie zo lang ginder zijn want het weer trekt hier op geen.... Pardon op niks!

  • 23 Januari 2012 - 07:14

    Vandenbroucke Katrie:

    Kristin, jou blog blijft nog steeds heel interessant hoor , ik kijk er steeds naar uit om je nieuwe verhalen te lezen, doe zo voort . :)
    vele grtjes
    Vandenbroucke Katrien

  • 23 Januari 2012 - 08:20

    Dieter:

    Feit dat je weinig e-mails en berichten krijgt is normaal denk ik? Ik stuur geen sms'en meer naar jou om te vragen, wat we eten vanavond, of dat ik bij Xio blijf slapen, of dat ik repetitie heb, of dat ik iets niet weet liggen thuis =)

    Neje, ik denk dat meer mensen deze blog volgen dan je denk en hierdoor niet geneigd zijn om e-mails of sms'en (evenveel) te sturen maar wel graag alles lezen.

    btw, in Bodegem alles goed!
    Groeten
    D.

  • 23 Januari 2012 - 12:19

    Anje:

    coucou, wij volgen je hoor...hier vanop het 24ste verdieping met mega zicht over brussel! wel geen zonnetje vandaag...maar ja we moeten centjes verdienen,he! z-afrika ziet er alvast maga uit...wish I was there! ja, veel sterkte aan je broer, denise en co...zo een diertje verliezen doet heel veel pijn! bizz tot binnenkort x

  • 23 Januari 2012 - 15:30

    Patricia:

    Hey Kristin, ik ben zo wat verslaafd aan je reisverhalen ! Doe zo verder, wees voorzichtig en geniet zodat je ons ook kan doen genieten door je toffe verslagjes !

  • 25 Januari 2012 - 05:36

    Sandra En Bert:

    nikske uit het oog , uit het hart! we lezen voortdurend je blogs en stiekem zij we "jaloers" hihi....blijf maar verder schrijven zodoende dat wel leesvoer hebben EN dat we weten of alles nog oke met je is, voorzichtig zijn hé, dada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 270880

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: