Dag 10 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

27 November 2011 | Mauritius, Port Louis

Dag 10
Vandaag zal ik niet veel kunnen schrijven want het was een “studiedag”.
Weer vroeg opgestaan en naar het winkeltje. Het was redelijk bewolkt en het miezelde zelfs 1 minuut. Net genoeg om de bloemen en bomen te voorzien van een laagje vocht. Naast het winkeltje is een kapsalon waar ongeveer 3 personen inkunnen. Om 7u zat het wachtzaaltje, dat zich buiten bevindt al vol. En dat op een zondeg. 3 mensen binnen en 6 wachtende. Een brushing kost 200 roupie = 5 €. Een mens zou voor dat geld elke dag zijn haar kunnen laten brushen. :)
Ik vind het merkwaardig maar als je een eitje bakt valt de eierdooier direct open. Ik weet niet hoe dat zou komen.
Deze morgen was er 4x een panne van de elektriciteit. Alles herstelde zich wel redelijk vlug.
Het is grappig maar al de locals zeggen bij elke handeling die ze doen: “ Allez, allez “ op een gebiedende wijze.
Toen ik stijf gezeten was van het studeren ben ik toch effe tot aan de Beach bar geweest om mijn verslagen op inetnet te zetten . Ik at daar een kinderhamburger van 250 roupie wat redelijk veel is. Ik skypte met Marc vanop het strand zodat hij kon meegenieten van de zee en de spelende kinderen. Er was niemand anders op skype. Ze zullen allemaal aan het uitslapen geweest zijn waarschijnlijk… Op een gegeven moment hoorde ik onweer in de verte. De locals zeggen dat ook hier het weder verandert en alles te maken heeft met de opwarming van de aarde. Om de zoveel jaar hebben ze een cycloon die hier passeert en deze keer hebben ze die niet gehad wat heel abnormaal is. Ze bidden nu om er voor te zorgen dat de volgende cycloon die zal komen noet catastrofaal zal zijn. Ze zijn er wel niet gerust in.
Ik zocht Hervé op het strand om te zien om hoe laat ik morgen daar moet zijn voor de zeilboottocht. Hij was er niet en een andere local van een boot( Kenny ) was zo vriendelijk om een sms naar Herve te sturen met de vraag wanneer ik er moet zijn. Ik heb wel Hervé’s telefoonnummer maar ik heb geen kaart om van hier uit te bellen en met mijn belgisch nummer zou dat wat te duur uitkomen. Ik kreeg niet direct een antwoord dus ik zal zorgen dat ik morgen om 8u op het strand ben. Hopelijk gaat alles door. Ik heb er zin in om eens iets anders te doen dan altijd maar studeren.
Ik studeerde gans de dag tot 22u. Ik heb alles doorgenomen. Oef! Hethoofdtstuk met al de decompressieziekten en longoverdruk, het toedienen van zuurstof, alle mogelijke redscenes, hoe verbanden leggen, medische verslagen maken etc was niet gemakkelijk en zeker niet in het frans. Maar ik ben er door. Enkel nog eens alles goed herhalen morgen en overmorgen en hopelijk lukt het dan. Bepaalde franse thermen die ik niet verstond vroeg ik gisteren al aan Eric. Had ik internet gehad thuis dan kon ik dat zelf opzoeken.
Net wat lychees gegeten als avondmaaltijd. Daarmee kan ik voort tot morgenvroeg. :)
Tot later.
Kristin
x

• 07 December 2011 - 10:41

Anna On Tour:

Kristin, hou er rekening mee dat je ook in Madagaskar niet zoveel kans gaat krijgen om op internet te gaan. De internetcafés daar vind je alleen in de steden zoals Tana, Antsirabe, Morandavo, etc... maar het nadeel is dat die meestal om 18 uur al gesloten zijn omdat 's avonds toch niet zoveel toeristen op straat zich begeven. Ik raad je wel aan om in Madagaskar een simkaart aan te schaffen, die zijn toch erg goedkoop en bellen is er ook goedkoop. Dat maakt het een stuk gemakkelijker als je een slaapplaats wilt reserveren voor de dag erna. Ik had geluk om in september/oktober in Mada te zijn, dan is het schitterend weer. Maar ik vermoed dat jij midden in het regenseizoen zal terechtkomen. Met als gevolg dat vele banen moeilijker berijdbaar zullen zijn, vooral dan in het noorden van Mada. Ik hoop dat je er geen cyclonen zult meemaken, maar ik denk dat die meestal in januari/februari voorkomen in Mada.