Dag 9 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

26 November 2011 | Mauritius, Port Louis

Ile Maurice s éveille..
Ik stond op rond 6u15. Mijn “ Lariam “ genomen om mij te beschermen in Madagascar tegen de malariamuggen. Amaai, ik ontwaak hier altijd vroeger en vroeger! Rond 7u ging ik om 1 warme pistolet en 2 eitjes. Het brood was nog niet toegekomen dus wachtte ik 5 minuutjes. Toen de bakken aankwamen, stortte iedereen zich direct op de pistolets. Ik kocht ook nog een fles warm water want fris water kost 5 roupie meer. Ik nam de bus naar het duikcentrum ( 25 roupie ) en aan de halte kwam ik Eric tegen die de oostkant ging verkennen.
We doken naar een ander wrak die in twee delen geb arsten was. Opnieuw mooie vissen en koralen tegengekomen. Direct daarna moest ik weer assisteren bij een doopduik. Daarna moest ik reddingsoefeningen doen zoals een boei naar het slachtoffer werpen vanop de boot, een reddingsduik vanop de bodem en “kompas” oefenen om te zoeken naar een vermiste duiker volgens bepaalde patronen. Daarna moest ik nog naar 2 video s kijken en dat was het. Burton was er bij de 1e duik niet bij en een andere duikinstructeur heeft mij op de boot veel technieken geleerd wat eigenlijk de taak zou moeten zijn van Burton. Thuis aangekomen rond 15u en weer beginnen te studeren want dinsdag is het theoretisch examen. Het studeren gaat langzamer en is moeilijker omdat ik al die franse thermen van het duiken niet ken.
Rond 18u30 kwam Eric kloppen aan mijn deur en we gingen samen iets eten in het barakje waar ze die lekkere soep geven en kip op de bbq. 160 roupie voor de kip en een cola. Eric heeft 2 jaar op Madagascar gewoond en kon me dus veel vertellen over de politiek en de cultuur van het land. Naar het schijnt is het daar veel armer dan hier en hebben ze al 2 jaar geen regering. Zo gaat Belgie misschien ook eindigen. Hoe is het trouwens in belgie want hier weet je echt van niks? Hij gaf me adressen van restaurantjes waar ze lekkere fois gras zouden serveren. Ook de kikkerbilletjes en de escargots zouden daar heel populair zijn. Ook de wijnen zijn van goede kwaliteit. De stranden zouden daar ook mooier zijn dan hier. Iedereen zegt dat de stranden van Mauritius prachtig zijn maar eigenlijk vind ik ze niet zô spectaculair. Echt wit kun je ze niet noemen. Het zand is gemengd met naalden van de dennenbomen en de stranden zijn niet zo breed. Ik herinner mij in andere landen toch veel mooeier stranden gezien te hebben. Ik heb natuurlijk al veel gereisd en dan begin je kritischer te worden en alles te vergelijken he. We zaten buiten aan de straat te eten en net naast ons was er een Hindoesche familiereunie met weer dat eindeloos gezang en gezaag. Het is toch een cultuur apart hoor. Ik gaf de overschotten van mijn kip aan een straathond en zijn geluk kon niet op. Ze had waarschijnlijk net jongen geworpen en haar één tepel was heel erg ontstoken. Ik zou hier zo al die honden bijeen roepen om ze een goeie thuis te geven en te verzorgen maar ja, dat is het leven he. En dan denk ik aan mijn 2 hondjes die het zo goed hebben. Ochere, naar het schijnt missen ze me heel erg want ze plassen en doen hun behoefte binnen in huis zodat Dieter zijn handen vol heeft met de opkuis. Het zal waarschijnlijk een reactie zijn van hen uit colère. Hopelijk gaat dat wat over…
Ik heb vandaag mijn eerste muggenbeten ontdekt. Nochtans zijn er hier heel weinig. Ze zullen mijn lijfgeur waarschijnlijk graag ruiken. :)
In mijn kamer heb ik een alarmknop hangen in geval van nood. Dat vind ik wel efficiênt. Je weet maar nooit. Ook aan mijn deur kun je een hangslot hangen. Maar dat is hier echt niet nodig. Er is hier geen gevaar van geweld of diefstal. Ook op straat mag je s avonds rondlopen. Het is dus niet zoals dat frans koppel in het begin zei dat het gevaarlijk is. Ik loop hier natuurlijk wel s avonds niet rond in een kort rokje en ik doe geen juwelen aan. Je moet het ook niet gaan zoeken he. De mensen zijn heel vriendelijk. Toen ik met de scooter stopte bij een meneer die met een stok in de bomen aan het koteren was en hem vroeg wat hij deed, toonde hij al de mango s die hij afgeklopt had en bood met er één aan. Ik laat hem wel nog wat rijpen in de zon want hij is nog wat te groen.
Rond 22u namen we afscheid. Nu zit ik nog wat te schrijven in “ Word” genietend van het vuurwerk op de achtergrond. Morgen ga ik naar deinternet bar om jullie alles door te zenden. Op de achtergrond hoor ik de specifieke liedjes van Club Med. Er zijn hier twee “ Club leds” op Mauritius. Op weg naar het duikcentrum is er een hotel “ Trou Aux Biches “ waar je 400 € /nacht betaald. Als je wil kan je er voor 1000 roupie binnengaan, eten en profiteren van het zwembad en alle accomodatie en faciliteiten.
Het is nu 23u30. Ik kruip er in en morgen ga ik proberen eens wat langer te slapen daar de duikclub gesloten is. Het zal wel een ganse dag studeren worden. Want maandag ga ik geen tijd hebben want dan ben ik de ganse dag weg op een zeilboot. Het doet me eraan herinneren dat ik morgen naar Hervé moet bellen om te confirmeren.
En ook mijn vuilzak buiten zetten. :)
Slaapwel iedereen.
@ mama en papa: ik hoop dat Pitou zijn absces niet te ernstig is?
@ Mike: ik hoop dat ze je gsm vlug kunnen maken. Dat zou toch niet mogen he met een nieuwe gsm!
xxx

• 27 November 2011 - 10:57

Anje:

hi girlie, wauw ge zijt u precies niet aan het vervelen!! yep, dat groenbandje zie ik op de foto...lekker warm daar en lekkere cocomelk (heel gezond al de sterren drinken dat schijnt super voor de gezondheid!...hier super veel wind en koud, brr ga straks een wandeling doen in wolvertem van 6km, wou er graag 11 doen maar geen kandidaten gevonden om mee te gaan:-) wanneer ben je eens online? bizz

• 28 November 2011 - 20:38

Monique:

Hey Kristin, We hebben problemen om je fotoboek te openen. Jammer !!! Blijkbaar is de site niet 100% betrouwbaar betreft mogelijke hackers. Enfin, we zien wel, we zullen bij gelegenheid bij de Mike eens gaan zien. In tussentijd genieten we volop van je verhalen. Tot binnenkort !

• 28 November 2011 - 22:12

Mike:

tine,de finale van expeditie robinson,gaat tussen sascha,niko en en tanja.en het is heel spannnend en close bijeen.we weten volgende week,wie er eindelijk gewonnen heeft.ik weet niet of je mijn vorige bericht hebt gekregen,dus voorlopig gaat mijn gsm weer.

• 07 December 2011 - 10:34

Anna On Tour:

ondertussen hebben ze sinds begin december een regering in België, met 13 ministers en nog een paar staatssecretarissen. En Di Rupo als 1ste minister. Betreffende Madagaskar... er heerst veel corruptie. Je zal wel merken dat onderweg er veel wegcontroles zijn. De minibuschauffeurs steken dan een briefje geld tussen hun papieren voor de politie, op die manier laten ze hen gerust. Maar als je reist met een jeep, zal je merken dat die praktisch nooit tegengehouden worden voor controle. Ze gaan ervan uit dat er in die dure jeeps misschien wel hooggeplaatse ambtenaren zouden kunnen zitten, dus die laten ze met rust.