Dag 1 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

18 November 2011 | Mauritius, Port Louis

Na een emotionele uitzwaai op Zaventem ( dank je voor iedereen die aanwezig was. . Dat doet altijd plezier. ) ben ik goed aangekomen na een vlucht van 12u op Mauritius. Toch 7 u geslapen op het vliegtuig. Zo gaat dat wel vlug voorbij. 30 graden dus dat valt al goed mee. Een driver stond me op te wachten met een plaatje met mijn naam erop ( 3200 roepie wat al veel te veel is naar het schijnt! ) en na 1uurtje rijden kwam ik aan mijn hotel aan, Oceanic Villa ( Tandoor ) in Grand Bay. Ik heb daar 3 nachten gereserveerd om toch niet van in het begin verloren te zijn. Ik werd hartelijk ontvangen met een niet alcoholisch drankje. Lekker. Iedereen spreekt hier frans dus dat is wel gemakkelijk. Ik kwam direct al een meneer , tandarts ,tegen die hier ook verblijft en we begonnen te praten. Hij is een belg , tandarts, ( van Luik en werkte ook in Braine L Alleud ) die al 10 jaar in La Reunion werkt en daar een praktijk heeft. Echter, Filip, voor tandtechniekers is het daar niet aan te raden want al de mensen trekken daar alles terug met het gevolg het daar heel goedkoop is en er voor de techniekers geen winst meer overschiet. Men bracht me naar mijn kamer en oei oei, zicht op een rieten mat, geen TV en het slot van de koffer zat er niet meer op. Ik kreeg direct een andere kamer waar ik toch een balkon heb met uitzicht op de straat. :) Maar met alles erop en eraan. Ik kan thee maken, er zijn handdoeken, wel geen shampoo of zo. Echt basic. Het kost hier 35 € maar om dit 1,3jaar vol te houden zal ik toch iets goedkopers moeten zoeken. Na een lekker douchke deed ik een wandeling op het strand en kwam ik een frans koppel tegen die hier overwintert voor 6m. Ze hebben me hier wegwijs gemaakt, me de bussen getoond, me gezegd dat alle winkels om 17u toez ijn en dat ik zeker s avonds niet alleen op straat mag gaan. Dus, daar hou ik me wel aan. Ze wezen mij een plaats aan waar ik eventueel een studio kan huren maar dat is wel bij de locals. Nog meer basic maar t zal wel goedkoper zijn. Morgenvroeg moet ik om 8u daar langs gaan om toch eerst eens te kijken of het er niet al te vuil is. Ze verwezen mij ook naar iemand die een boot heeft en die dagtrippen geeft voor maar 1200 roepie. Je moet dat gewoon delen door 40 zoals met het belgisch geld. :) Gemakkelijk dus. Ze raadden mij ook een restaurantje aan met een oud vrouwtje die daar lekkere soep maakt met vlees, vis, garnalen etc erin en bbqkip met een lekker zoetzuur sausje. Voor 205 roepie had ik veel gegeten. Om 20u zat ik dus al op mijn kamer. Mijn spray Diet al mieten gebruiken want ik ben al gestoken van de muggen. Maar mamake, gene schrik hebben want hier zitten geen malariamuggen. Er is zogezegd internet en mijn pc zegt” verbonden” maar er is bijna geen ontvangst. Pff! Dan maar eerst alles in “Word” schrijven en morgen in het restaurant, waar ik wel ontvangst heb , alles verzenden. Er is hier verderop ook een duikclub waar ik morgen eens langs ga voor inlichtingen. Voor de rest heb ik hier dus nog niet veel gezien, enkel een geel speciaal vogeltje :) en mijn balkon geeft ook uit op een mangoboom. De mensen zijn hier wel vriendelijk. Om de zoveel uur begint er hier een gezang vanuit een moskee. Nog geen kakkerlak gezien.:-) Morgen schiet ik in gang en ga de buurt verkennen, een scooter huren en de idylische strandjes opzoeken. Tot morgen. xxx

  • 19 November 2011 - 17:47

    Anja:

    allez, zoals verwacht ben je er al thuis, leuk te lezen dat alles goed gaat dus ik kan alleen maar zeggen, geniet ervan x

  • 20 November 2011 - 13:11

    Christophe Vellemans:

    Leuk om hier alles even te lezen! Geniet er maar lekker van. Veel succes, hoe zijn de feestjes daar?

  • 07 December 2011 - 09:32

    Anna On Tour:

    Kristin, als je in Madagaskar aankomt, hou er rekening mee dat je beter 's avonds van zodra het donker is, niet op straat gaat rondlopen. Tijdens de dag heb ik nooit problemen ondervonden, maar regelmatig hoorde ik verhalen van toeristen die 's avonds overvallen werden. Veel plezier daar in Mauritius & Mada. Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 270843

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: