Dag 9 19 juni Antiqua Citytour - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 9 19 juni Antiqua Citytour - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 9 19 juni Antiqua Citytour

Door: Kristin Daelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

19 Juni 2012 | Guatemala, Guatemala-stad

Dag 9 19 juni Antiqua ( Citytour ) Guatemala
Ik had gisteren een deken bijgekregen maar ik was heel tevreden. Nu had ik drie dekens. De nachten zijn fris. En zoals jullie weten heb ik het graag heel warm. Ik studeerde spaans in mijn bed tot 23 uur. Amaai, ik had veel huiswerk gekregen. :) Om 9 uur kwam Maria aan. We verbeterden mijn huiswerk en het was heel goed. :) Ze heeft vandaag wel heel veel “zelf” gepraat! Meer dan ik. Ze vertelde over de zware aardbeving die ze hadden in 1974. Ook over de geschiedenis van de spanjaarden die hier veel verwoest hebben alsook de vulkanen die, door hevige regens, een waterstroom tot in de stad hebben hebben laten vloeien en daardoor heel veel kerken verwoest hebben. Ondanks ikzelf niet veel gepraat heb, vond ik het wel heel interessant en ik luisterde aandachtig. De vier uurtjes waren voorbij gevlogen. We hebben zelfs geen tijd gehad om de “ verleden tijd “ te leren. En daarvoor volg ik juist les! Ik moet zelf al wat instuderen tegen morgen. Ik had een email gekregen van” Windows ondersteuning”. Ze stelden verschillende vragen om te zien of ik wel de echte persoon ben van mijn emailadres. Na een paar uur kreeg ik eindelijk bericht dat mijn emailadres gedeblokkeerd is. Oef, ik kan weer normaal alles gebruiken. Ook mijn programma om linken door te sturen van mijn foto’s werkte niet meer. En dat zou ik wel spijtig vinden. Jullie zouden dan geen foto’s meer kunnen bekijken. Enkel nog op facebook. Maar niet iedereen van jullie heeft facebook. Bon ja, alles is weer in orde. Dank je Dieter voor je moeite. X Om 14 uur stapte ik naar buiten waar vier mensen en een gids reeds op me wachtten. We vertrokken voor een toer in de stad. Ik dacht dat het met de fiets was maar toch niet. Ik had nog niet zoveel van de stad gezien en ik was verwonderd dat er hier zoveel mooie dingen te zien zijn. Prachtige ruînes van kerken en kathedralen. Verwoest door de vulkaan maar ook door verschillende aardbevingen. Ik kon de uitleg van de spaanse gids goed volgen want mijn lerares had een ganse voormiddag daarover verteld. :) Het is hier oogverblindend! Wat moeten dat vroeger wonderbare kerken geweest zijn. Wat een prachige stijl! Sommige gebouwen worden gerestaureerd maar door gebrek aan geld kan het tientallen jaren duren vooraleer er iets deftig van gemaakt kan worden. We gingen in een paar recente kerken binnen . Ik mocht daar wel geen foto’s nemen maar opniew stond ik versteld van al dat moois. Ik zag een tombe van San Pedro die Heilig verklaard is. Men bidt naast de tombe. Er ligt een boek waarin je iets mag vragen aan de Heilige. Ik schreef in het nederlands: “ Aub, bescherm me verder op mijn wereldreis “ . Ik hoop dat hij mij gehoord heeft. :) Tot hier toe is alles al heel goed verlopen dus ik hoop hetzelfde in de toekomst. We bezochten een fotomuseum, in een gebouw dat vroeger een mercado = markt was maar volledig vernield geweest is. De ingang werd betaald door de gids. Eigenlijk is dat een goed systeem, spaanse les volgen met gratis aktiviteiten en salsalessen. Na twee uur was de trip spijtig genoeg voorbij. Indien ik tijd heb doe ik nog eens een toer op mijn eigen. Er is nog zoveel te zien hier. Morgen is er kookles. Dat gaat ook tof zijn. Vrijdag gaan we naar een school van straatarme kinderen. Het was vlug 17 uur. In de kletsende regen stapte ik vlug naar de salsales gelegen naast de school. Ik dacht dat er geen volk zou zijn door de regen maar het plaatsje was zelfs te klein. Vandaag hadden we salsales. Het was heel leuk. Het was wel opnieuw de basislessen die we kregen maar beter dan niks. Je kan ook privéles nemen maar dat kost 85 Q = 8,5 € en daar heb ik geen zin in. Ik zal wel nog salsa kunnen dansen in andere landen. In Argentiniê wil ik wel de tango leren. Dat heb ik nog nooit gedanst. Na drie kwartiertjes was de les voorbij. De lerares zei dat ze zondag allen naar Guatemala City gaan. Ze hebben daar een salsawedstrijd. Wie wil kan meerijden met een taxi. Ik denk er over na. Ofwel ga ik zelf naar Guatemala City reizen en daar een paar dagen blijven om daarna door te reizen naar San Salvador. Het dansevenement duurt een ganse dag en we kunnen zelf ook dansen. Dat wordt leuk. De regen was verminderd. In een restaurant kocht ik een cheeseburger met frietjes aan 25 Q = 2,5€. Dat kon er nog aan af. Ik probeer op mijn eten te besparen. Maar elke dag toast eten verveelt op de duur. Ik douchte me. Een meisje had gisteren mijn lamp vervangen in de badkamer. Nu had ik weer licht. De socket hangt wel te bengelen boven de douche. Gevaarlijke dingen! Ik heb ook nog steeds geen beeld op de tv. Ondertussen luister ik wel naar een spaanse zender. Ik publiceer mijn blog. Waarschijnlijk vroegen jullie je af waar ik bleef? Er zijn te weinig uren in een dag. Me voy a estudiar ahora. Hasta manana.

  • 21 Juni 2012 - 22:55

    Pieter:

    Hallo Tinne, opnieuw een beetje bijgelezen. Sinte Pieter (san Pedro) zal je wel beschermen hoor, denk dat er in België geen kaarsjes meer over zijn, die al voor je gebrand zijn. Zal eens nakijken voor het e-mail probleem, het beste zal echter zijn om je paswoord eens te veranderen, hierdoor zal je al minder problemen krijgen.Tevens ervoor zorgen dat je paswoord niet door windows opgeslagen is. Tot binnenkort, succes met de lessen en de salsa, en kook eens een steakje ook ipv toast. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 270905

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: