Dag 2 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: kristindaelman

Blijf op de hoogte en volg Kristin

19 November 2011 | Mauritius, Port Louis

Deze morgen om 7u opgestaan, gaan ontbijten ( Croissantjes met een konfituurke, ananas en watermeloen ) Dit noemen ze een english breakfast. :) Daarna gaan pinnen, banken natuurlijk toe op zaterdag en om een scooter geweest. Wat afgedongen van 700 roepie naar 500. En ik weer content. :) Dan maar beginnen rijden, rijden en rijden, stoppen aan idylische stranden, zwemmen, bruinen, alle, genieten. Een lekkere kokosnoot gedronken, weer afgedongen van 200 naar 100 roepie. Naar het schijnt moet je dat hier overal doen. Inlichtingen gaan nemen in het duikcentrum en morgen doe ik mijn eerste 2 duiken. ( 35€ ) Ben benieuwd wat ik hier allemaal te zien zal krijgen onder water. Toen een terasje gaan doen waar het “ sportvissen “ net een merlijk gevangen had van 110 kg. Spectaculair. Daarna vroeg een man of ik zijn boot eens wou zien en dat weigerde ik natuurlijk niet. Mooie boot maar 520€, voor 6u, om eens te gaan vissen op zee heb ik er toch niet voor over. En in Costa Rica kan ik ook later nog gaan vissen en daar is het wel wat goedkoper. Daar een teraske gedaan en een panini gegeten van gerookte merlijn. Lekker. Daarna doorgereden waar er op een strand net een lading verse vis toe kwam. Ochere, al die mooie gekleurde vissen die ik zo onder water bewonder lagen daar uitgestald. Ook de kreeften halveren ze levend. Gaia zou ook niet content zijn… En spartelen dat die deden. Ik kon er niet naar kijken. Een man zei me dat dat zijn broodwinning is en als ze dat niet hebben ze niet kunnen leven. Ik versta dat volledig maar het zien doen is nog iets anders. En trouwens eet ik vanavond reuze scami’ s ( zo groot als een kreeft bijna ) en natuurlijk ook lobster op de bbq. Daarna naar appartement “ Pemal” gaan zien of die wel niet te vuil zijn maar het viel best mee. Eigenlijk even proper dan nu maar ik moet wel tussen de zwartekes, locals, leven. Een heel oud meneerke begon aan 500 roepie per dag en toen ik twijfelde stelde hij zelf voor 300 roepie. Dat is 7,5€/dag. Dat is wel veel interessanter dan nu 35€. En trouwens zijn ze mijn kamer niet komen kuisen. Vanaf maandag trek ik daar dus in. Het is ook zelfs ietsje dichter bij het duikcentrum dus dat valt goed mee. Na nog te gaan tanken ben ik eindelijk rond 17u op mijn kamer beland. Armen knal verbrand. Ja op die scooter voel je dat niet. Dus morgen extra goed inwrijven op de duikboot! Tot morgen iedereen.xxx

• 19 November 2011 - 17:49

Anja:

Weer een dag verder en alles is nog prima. De locals zijn meestal het beste. Goed dat je het gedaan hebt want inderdaad als je elke dag 35 euro moet uitgeven is het ook jammer. Geniet ervan en tot morgen als alles goed gaat met het internet xxx

• 20 November 2011 - 09:32

Natacha En David:

Hey miss Kristina, zo te zien ben je al goed van start gegaan! :-) We volgen je reisverslagen op de voet en wensen je alvast ontelbaar mooie momenten gedurende deze fantastische ontdekkingsreis!!! Groetjes, Natacha en David.

• 20 November 2011 - 18:49

Wendy:

Hey Kristin, je bent daat al goed aan het genieten lees ik... Draag goed zorg voor jezelf. Blij dat je een goedkoper app hebt gevonden. Ik herinner je dat ik met Jan in zo een poepsjiek hotel zat en we zijn daar ook gaan duiken (initiatie). Mauritius is echt prachtig en de mensen zijn er super vriendelijk... Ik ga nu dag 3 reisverslag lezen... Tof om zo alles te volgen x

• 21 November 2011 - 09:28

Anje:

coucou, miss mauritius! leuk om te horen dat alles goed gaat! en blijkbaar al je draai gevonden qua onderhandelen:-) goed zo! hier super koud ! ge mag van geluk spreken zo kunnen zonnen op prachtige stranden... bizz

• 07 December 2011 - 09:39

Anna On Tour:

toch veel interessanter om tussen de locals te verblijven; Zo maak je het eiland veel intenser mee