Dag 6 19 dec. Recife - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Dag 6 19 dec. Recife - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Dag 6 19 dec. Recife

Blijf op de hoogte en volg Kristin

20 December 2012 | Brazilië, Recife

Dag 6 19 dec. Recife
Om 8 uur stond ik op. Alles was precies over. Ik voelde me nog wat slapjes maar de buikpijn was over. Ik nam een licht ontbijt en om 9 uur lag ik aan het zwembad. Je moet er vroeg van profiteren als de zon om 14 uur weg is he. :-) Verschillende vliegtuigen vlogen over. Vogeltjes floten maar ik zag ze niet. Een paar duiven maakten mekaar het hof. Soms een wolkje. Een klein Braziliaans meisje begon met me te praten. Zelfs toen ik zei dat ik geen Portugees sprak bleef ze maar vertellen en vond het raar dat ik niet antwoordde. Ochere... 14 uur, zon weg en een “goei couche” bij. :-) Wat zouden we vandaag doen? Ik begon een uur te wandelen tot ik plots aan dat winkelcentrum uitkwam waar ik de eerste dag met Debora geweest was. Een massa volk! Moeten die mensen allemaal niet gaan werken? Files aan de kassa's. Ik wilde me een dagcrème kopen maar ik wilde geen uren wachten aan de kassa. Dan smeren we wel wat zonnecrème in de plaats. Chique dure winkels. Ik ken de andere kant van Brazilië nog niet waar er veel armoede zou zijn. Hier enkel maar rijke mensen. Prachtige kerstversiering maar dat zal bij ons in België ook zo wel zijn zeker. Je liep in het centrum verloren. Zo groot! 17 uur, taxi terug naar huis. 10 Reaal = 4 €. Ik kocht medicijnen voor mijn keel. Nu deed die pijn. Wat is dat toch? Is er iets aan het broeien? Misschien van de wind. Want wind is er veel, maar warme zalige wind. In mijn hotelkamer nam ik me een ontspannende jacuzzi. Ik lag er nog niet goed in of... weer de zekering gesprongen. :-( Deze keer kon ik niet naar de receptie bellen want de lijn was dood. Ik kleedde me aan en legde alles uit. Ze zouden het repareren. Een kwartiertje later was alles in orde en dook ik opnieuw onder tussen de belletjes. Daarna begon ik aan mijn blog, verstuurde elektronische kerstkaartjes en zat op FB. Straks kijk ik misschien weer een film en ga ik slapen. Meer is er hier niet te doen. Er zijn ook geen bars of winkeltjes of marktjes waar je 's avonds eens rustig kunt wandelen. Spijtig. Daarvoor moet ik telkens een taxi nemen. X
PS: Ik dacht dat niemand meer mijn blog las maar blijkbaar wanneer ik de statistieken bezie, wordt elk verslag tussen de 25 à 180 keer gelezen. Dus ja, niet slecht. Maar ik kom niets spannends meer tegen dus ik veronderstel dan wel dat dit voor jullie ook minder spannend is om te lezen he...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristin

Eindelijk is het bijna zo ver. Mijn droom wordt werkelijkheid. " We reizen niet om te ontdekken, maar om te zien wat ontdekt is " 17 november 2011 vertrek ik alleen en met de rugzak het onbekende tegemoet en dit gedurende 1 jaar en 3 maanden.... Ik zal jullie allemaal missen en ik hoop dat mijn 2 hondjes het zonder mij zullen redden! :-) Als maskotte neem ik een Belgische knuffelbeer mee.

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 270592

Voorgaande reizen:

17 November 2011 - 28 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: