Da4 6 dece Cafayate - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu Da4 6 dece Cafayate - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Kristin Daelman - WaarBenJij.nu

Da4 6 dece Cafayate

Blijf op de hoogte en volg Kristin

07 December 2012 | Argentinië, Cafayate

Dag 4 6 dec. Cafayate
We hadden geen wekker gezet en Anje werd als eerste wakker om 9u45. Ai, en het ontbijt was maar tot 10 uur. We haastten ons naar beneden. Hm, twee droge pistolets met leche de dulce. Veel te lopende yoghurt en wat cornflakes. Bon ja, ik had toch iets binnen. Ik heb dat niet graag zo op het laatste moment opstaan. Ik was nog moe ondanks ik 9 uur geslapen had. Het zal wel de drukkende hitte zijn. We maakten onze valiezen en rugzak en twee straten verder sleurde ik mijn valies naar El Hospedaje, het hotel met het zwembad. Een kamer met drie eenpersoonsbedden en een meer simpele badkamer. Een grote ventilator die te zacht draaide om te verluchten. Vooraleer we het water indoken wilden we eerst naar de supermarkt gaan om de haarbalsam 919 te kopen. Onze kokkin in Bolivia zei dat dit perfect was om de problemen van droog haar op te lossen. De fles kost 16P maar is 500 ml wat veel te zwaar is voor mijn valies. We kochten er één en ik zou de helft overgieten in een cocaflesje. Daarna wilde Anje dollars omwisselen. Dit duurde zeker wel 40 minuten. Een man stond voor ons en had honderde biljetten mee van 100 P. Ik denk dat hij misschien wel 1 miljoen cash bij hem had. Daarna kochten we een busticket aan 60 P om de dag nadien naar Salta te reizen waar we in de namiddag een vlucht hebben naar de Iguazu watervallen. We wilden een wijnbodega bezoeken: Finca de las Uvas op 5 km. Het was te warm om te stappen en ik wilde een taxi nemen aan 30 P = 4,5 €. Anje zei dat we ook konden liften. Ik stak mijn duim uit en direct stopte een pick-up. We sprongen in de achterbak. Hij zette ons echter af op 2 km vôôr de Bodega in the middle of nowhere. We begonnen te stappen maar zweetten ons kapot. Een tweede half afgebroken en geroeste wagen stopte. De man trok de achterbank wat achteruit zodat we onze benen konden plaatsen. Er was niets meer goed aan die wagen. Alles was stuk, behalve de motor natuurlijk. :-) Zijn vrouw zat naast hem. Ik betrouwde het. Ik was aan het denken dat net voor ik mijn wereldreis verleden jaar begon, in Salta twee meisjes vermoord zijn. Het is hier nochtans een veilige , rustige buurt maar je ziet dat het gevaar achter elk hoekje schuilt. In de bodega was het congé tijdens de maand december zodat ze met ons geen tour konden doen door de wijngaarden. Ik zag een verlaten plaats waar ik tonnen wijn zag liggen en machines om wijn te maken. Voor 15 P = 2€ konden we drie verschillende wijnen proeven, wit, rosé en rood. De Cabernet- en Malbecdruif. De rode vond ik lekker. Het was de eerste keer dat ik wijngaarden zag met op de achtergrond dikke hoge cactussen. Raar. Twee Canadese meisjes waren ook aan het proeven. Ze hadden een wagen gehuurd. 200 € / 3 dagen. Na de korte proeverij gaven ze ons een lift naar het pleintje. Wat een geluk. Op een tv-scherm in een winkeltje zagen we dat er zware onweders aan de gang zijn in Buenos Aires. Tot één meter staat het water. Hopelijk is alles voorbij wanneer Anje haar vlucht moet nemen van BA naar Brussel op 11 december. Om 15u30 gingen we naar ons hotel en trokken onze bikini aan. Net dan skypten mijn ouders me. Anje ging al naar het zwembad. Na een uur kwam ze me ongerust zoeken. Ik was nog steeds aan het skypen. De zon was al weggetrokken en ze hoorde donderslagen. Ik wilde toch nog eens een plonsje wagen. Ik haakte in en genoot van het heerlijk water. Het voelde zeker niet koud aan. Rond het zwembad zijn meerdere duurdere kamers. We zaten rond het zwembad en maakten kennis met een Zuid Afrikaans koppel uit Kaapstad die een auto gekocht hebben. Na 7 maanden verkopen ze hun auto. Ze hebben reeds een Duits koppel daarvoor gevonden. Ik sprak over Wellington waar onze Pieter woont maar ze kennen hem niet. We genoten nog van het zwoele avondweer en slenterden langs leuke winkeltjes. In de straat kocht ik me twee kleine hotdogs aan 4 P / stuk. We hadden voor weinig geld gegeten. Rond 22U30 vielen we uitgeput in slaap. De vensters open, ventilator op hard en zonder laken...